در نخستین روزهای افتتاحیه دفتر اطلاع رسانی برج مجلل پاناروما، آقای مهدی رحمتی از نخستین مهمانان ویژه این پروژه بوده و از آن بازدید کردند.
در روز دوشنبه مورخ 96/03/22 آقای سید مهدی رحمتی دروازه ‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران که جزء ۵ بازیکن پر افتخار لیگ برتر فوتبال ایران با ۴ عنوان قهرمانی می باشند از برج های مسکونی پاناروما دیدن کردند. طبق گفته ایشان طراحی بی نظیر واحدهای مسکونی و شرایط پرداخت عالی این واحدها، پاناروما را تبدیل به انتخابی مناسب برای خرید و سرمایه گذاری می کند.
برج های مسکونی پاناروما بعنوان مجموعه ای منحصربفرد همراه با امکانات و خدمات ویژه برای ساکنین منطقه 5 در زمینی به مساحت 10730 مترمربع احداث گردیده است. شرکت "رهاب ساخت ماهان" سرمایه گذار و مجری این پروژه یکی از شرکت های تابع هلدینگ بوکا است که با احداث 800 واحد مسکونی و بیش از دو هزارمتر مربع از سازه های صنعتی، یکی از بزرگترین شرکت های ساختمانی کشور محسوب می شود. مجموعه برج های دوقلوی پاناروما شامل دو برج 182 واحدی است که طراحی خاص آن توسط مهندس فرزاد دلیری به نحوی صورت پذیرفته که تمامی واحدها دارای دید و منظری مناسب باشند و هیچ گونه اشرافی به واحدهای دیگر وجود نداشته باشد.
موقعیت مکانی ویژه، دسترسی های عالی به شریان های اصلی شهر، کارفرمای توانا و امکانات این برج ها در کنار استراتژی مناسب قیمت گذاری و شرایط پرداخت توسط شرکت دوان ایرانیان بعنوان کارگزار انحصاری بازاریابی و فروش این مجموعه موجب شده است تا این مجموعه بیش از سایر پروژه ها مورد توجه مخاطبان در این محدوده قرار بگیرد.
منطقه 5 طبق آمارهای رسمی بعنوان پر رونق ترین منطقه به لحاظ خرید و فروش ملک به حساب می آید و این موضوع نیز مزیت خاص دیگر پروژه پاناروما از حیث سرمایه گذاری می باشد.

 

 
همکاری با شرکت بین المللی TeamE

شرکت دوان ایرانیان اولین پروژه مشترک خود با شرکت چینی تیم ای در زمینه ساخت ابزارهای تبلیغاتی را با موفقیت به اتمام رساند.

بازاریابی و تبلیغات در حوزه پروژه های ساختمانی نیازمند ابزارهای تبلیغاتی بسیاری می باشد. این موضوع خصوصا در مورد پروژه های در حال ساخت بسیار حائز اهمیت است زیرا معرفی درست و کامل پروژه می تواند به خریداران بالقوه کمک کند تا تصور درستی از اتمام پروژه داشته باشند و بتوانند تصمیم گیری مناسبی برای خرید انجام دهند.
با این فرض شرکت دوان برای یکی از بهترین پروژه های مسکونی در حال ساخت خود اقدام به تهیه ماکت، انیمیشن و تری دی رندرهای با کیفیت بالا و کامل از قسمت های مختلف نمود تا بازدیدکنندگان به درستی بتوانند با بخش ها، خدمات و امکانات پروژه پانوراما آشنا شوند. برج های پانوراما در محدوده غرب تهران در حال ساخت می باشند و امکانات و خدمات ارائه شده در این پروژه آن را تبدیل به یکی از پروژه های بی نظیر مسکونی شهر تهران کرده است.
دوان ایرانیان همواره اهمیت متریال های تبلیغاتی در راستای برنامه های بازاریابی و برندینگ پروژه های مختلف تحت مدیریت خود را در نظر داشته است و در همین راستا با شرکت های تبلیغاتی متعددی مذاکره کرده است. یکی از این شرکت ها که از شهرت بسیار مناسبی در سطح بین الملل و خصوصا در ناحیه خاور میانه برخوردار است شرکت تیم ای TeamE می باشد. آشنایی شرکت دوان و این شرکت از نمایشگاه املاک و مستغلات cityscape آغاز شده است. تعریف یک پروژه مشترک بین این دو شرکت مشکلات فراوانی را به همراه داشت که از جمله آنها می توان به انتقال درست و بی نقص اطلاعات برای ساخت ماکت، انیمیشن و تری دی اشاره کرد. از دیگر مشکلات موضوع انتقال پول و ایجاد اعتماد فی ما بین اشاره کرد.
شرکت تیم ای پس از انجام تحقیقات در بازار ایران و واقف شدن به اعتبار بالای شرکت دوان ایرانیان و تجربه بالای این شرکت، خواستار همکاری مشترک طولانی مدت با دوان شد و واحد بین المللی دپارتمان بازاریابی شرکت دوان توانست به خوبی تمام سناریوهای لازم برای تهیه ابزارهای تبلیغاتی را در اختیار این شرکت قرار دهد و در طول زمان ساخت آنها را همراهی کرده و پاسخگوی تمامی سوالات و نقاط مبهم باشد. این ارتباط سه ماهه در فرآیند ساخت پکیج کاملی از ابزارهای تبلیغاتی برای پروژه مسکونی پانوراما با موفقیت به اتمام رسید و به عنوان اولین همکاری مشترک دوان و تیم ای ثبت شد.

شرکت تیم ای دارای ملیت چینی می باشد و دفتر مرکزی آن در شهر گوانجو واقع شده است. این شرکت فعالیت مستقل خود را از سال 2004 شروع کرده است. تیم ای دارای 500 پرسنل می باشد و در مجموع در کشور چین دارای 10 شعبه و دفتر است. این شرکت همچنین در محدوده آفریقای غربی و سنگاپور دو شعبه دارد و فعالیت بسیار زیادی در کشور امارات متحده عربی انجام می دهد. تیم ای در پنج گروه ساخت ماکت، تهیه انیمیشن های سه بعدی، تهیه رندرهای سه بعدی، برگزاری نمایشگاه های مولتی مدیا و فعالیت در حوزه تولید نرم افزارها و حوزه دیجیتال فعالیت می کند. طبق بررسی های صورت گرفته در بین دیگر شرکت های چینی و برخی دیگر از شرکت های منطقه، تیم ای جزو شرکت هایی است که تمامی فعالیت های مولتی مدیای مرتبط با پروژه های ساختمانی را به صورت پکیج انجام می دهد و نیازی به برونسپاری بخشی از این فعالیت ها ندارد. همکاری شرکت تیم ای با developer های بزرگی همچون شرکت Emaar در تعدادی زیادی از پروژه های این شرکت از نقاط قوت آن محسوب می شود.

 

 

شرکت دوان ایرانیان بعنوان کارگزار انحصاری فروش و بازاریابی برج مجلل پاناروما جلسات متعددی را با شرکت رهاب ساخت ماهان بعنوان سازنده و مجری، در خصوص پیشبرد هرچه بهتر این پروژه در مسیر ایجاد ارزش آفرینی برای مالک و مخاطبان برگزار نمودند. پیشنهاد ایجاد و اجرای مدیریت بهره برداری بهمراه تضمین این حوزه، گام موثری دیگری است که منجر به ایجاد ارزش افزوده ای مضاف بر دیگر مزایای پروژه می باشد. مهندس بشیر انیسی کارآفرین برتر کشور بعنوان مدیرعامل شرکت دوان ایرانیان، با ارائه مفهمومی نوین در صنعت ساختمان به این شرکت، در راستای ارائه خدماتی ویژه به خریداران پس از تحویل و بهره برداری موجب آسایش و رضایت در زندگی ساکنین خواهد بود همچنین در جهت ارتقای سطح ارائه خدمات در حوزه صنعت ساختمان حرکتی ارزش آفرین نیز می باشد.
مهندس انیسی در این حوزه معتقد است که: متداولترین روش های برند شدن در این صنعت بهره گیری از معماران بنام و سازندگان معتبر است. حال آنکه باید به موضوع از دید نوینی نگریست:
برندینگ در صنعت ساختمان امروزه تنها نشأت گرفته از نام و شهرت معمار نمی تواند باشد و این موضوع مدت هاست که دیگر نمی تواند سبب شهرت و ماندگاری یک ساختمان شود. چهار عامل در کنار یکدیگر برند یک ساختمان را تشکیل می دهند: موقعیت مکانی، تصویر ذهنی، عملکرد و خدمات.

بیشتر بخوانید


از میان عناصر چهارگانه برندینگ، خدمات موضوعی است که اصلی ترین نقش را در ادامه حیات یک بنای بلند می تواند ایفا کند. در حالیکه موقعیت مکانی، تصویر ذهنی و عملکرد ساختمان سهم بسزایی در انتخاب یک ساختمان برای خرید و یا اجاره دارند، خدمات عنصری است که در حفظ جایگاه ساختمان در بازار نقش مهمتری را برعهده دارد. امروزه بناهای بلندمرتبه نیاز به ساز و کاری جامع تر و سازمان یافته تر برای دریافت خدمات مداوم دارند و این موضوع در قالب مدیریت اموال باید در فرآیندی نظام مند تعریف شود. نقش مدیریت اموال و ارائه خدمات در راستای برندینگ پروژه باید از همان فازهای اولیه تصمیم گیری و طراحی ساختمان در نظر گرفته شود تا موجب فرآیندی کارآمد گردد.
چرخه حیات یک ساختمان بلندمدت است، بنابراین برای یک شرکت برند همواره این موضوع که عملکرد ساختمان را به روز نگه دارد و یا ارزش ساختمان را در طی مدت طولانی به صورت پایدار حفظ کند اهمیت دارد. از سوی دیگر، گاهی این اعتبار برای یک شرکت از طریق همکاری با دیگر شرکت های برند دیگر به وجود می آید. گاهی تنها به اعتبار یک شرکت ارائه دهنده خدمات است که مشتریان جذب یک محصول می شوند و این شرکت ها تأثیری بسیار مثبت را برای شرکت سازنده ایفا می کنند، زیرا مداومت دریافت امکانات با کیفیت بالا در طول عمر استفاده از آن ساختمان برای آنها بسیار مهم است. در واقع مدیریت صحیح کمک می کند تا طول مفید یک محصول در بالاترین حد ممکن قرار گیرد.

در واقع هدف این است که در پروژه منحصربفرد پاناروما شرکت رهاب ساخت ماهان بعنوان مدیر بهره بردار، همچنان همراه مالکان و ساکنان خواهد ماند تا ضامن آسایش و آرامش آنان باشد. این شرکت سلامت تمامی استحکامات و تاسیسات برج های پاناروما را به مدت 5 سال، بدون هیچ قید و شرطی تضمین می کند و به مدت 20 سال نیز خدمات پشتیبانی و نگهداری از آنها را به عهده می گیرد. این پروژه با تکیه بر دانش و تجربه توانمندترین گروه های اجرایی و با به کارگیری بهترین مصالح و ملزومات ساخته می شود و در عین حال به مدرن ترین دستگاه های تاسیساتی و کنترلی مجهز است. به این ترتیب، ساکنان پاناروما از آرامش خاطر امنیت کاملی برخوردار خواهند داشت.

 

 

 

 

 

 

عملیات اجرایی پروژه مرکز تجاری شهریار که به دلایل متعدد از سال گذشته دچار رکود شده بود، با همت و پیگیری شرکت دوان ایرانیان و انعقاد قرارداد تهیه و ساخت اسکلت فلزی پروژه، مجددا از سرگرفته شد.
روز شنبه مورخ 96/4/10 اولین محموله از بخش باقیمانده اسکلت فلزی پروژه مرکز تجاری شهریار که در مجتمع اسکلت فلزی ساتراپ ساخته شده بود به پروژه حمل و تخلیه گردید.
این محموله اولین بخش از قرارداد 4000 تنی اسکلت فلزی بود که به همت شرکت دوان ایرانیان مشاور و کارگزار بازاریابی و فروش مرکز تجاری شهریار و بصورت تهاتری منعقد گردیده و اجرایی شده است.
مهندس بشیر انیسی مدیرعامل شرکت دوان ایرانیان ضمن اعلام این خبر اضافه کرد که پروسه انعقاد قرارداد تهیه مصالح و ساخت اسکلت فلزی آنهم بصورت تهاتری پروسه پیچیده و دقیقی بود که بدون بهره گیری از به تجارب گذشته و پیگیری های مستمر به انجام نمی رسید و امیدواریم که باتوجه به رفع موانع اجرایی، مرکز تجاری شهریار در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

 

 

 

برج های ماندگار و خوشنام برج هایی هستند که از چارچوب های مدیریت بهره برداری تبعیت می کنند و در همین راستا آیین نامه های اجرایی برای مدیریت بخش های مختلف برج از جمله مشاعات برای آنها تدوین و تصویب شده است. از سوی دیگر، مدیریت دقیق و با قاعده راجع به اجاره داری، واگذاری و خرید و فروش واحدهای یک برج می تواند سبب ایجاد اطمینان خاطر و رضایتمندی بالای استفاده کنندگان و مخاطبان شود. در برج مسکونی اطلس کیش، تلاش شده است تا به تمامی این موارد توجه شود و برنامه اجرایی برای آنها تدوین گردد.
برج مسکونی- ساحلی اطلس کیش نزدیکترین برج به ساحل خلیج همیشه فارس می باشد. موقعیت مکانی منحصر بفرد و تکرارنشدنی این برج، آن را تبدیل به پروژه ای پرطرفدار در جزیره کیش نموده است. دید و منظر استثنایی این برج به کرانه خلیج فارس علاوه بر آن، شرایط پرداخت مناسب با تقاضای روز بازار همواره جزو مهمترین عوامل برای جذب مخاطبان به این پروژه بوده است. دوان ایرانیان در راستای بهبود هرچه بهتر شرایط این پروژه و کسب رضایت بالاتری از سمت مخاطبان، برنامه های توسعه ای و ارتقای محصول برای این برج مسکونی تدوین کرده است که از جمله آنها می توان به ایجاد مدیریت بهره برداری حرفه ای با استانداردهای لازم برای یک محیط اقامتی- تفریحی، مدیریت مشاعات و ارائه خدمات گردشگری به ساکنین برج اشاره کرد. در حال حاضر به روز نگه داشتن امکانات این برج مسکونی به طور مداوم از تعهدات مدیریت بهره برداری است. به طور مثال، برطرف نمودن نواقص موجود بر اثر گذشت زمان یا به روز شدن امکانات در پارکینگ ها و یا توجه به خط کشی ها به طور دوره ای، تکمیل سیستم خنک کننده مرکزی برج در مشاعات، ارتقای توان برق ساختمان به جهت اضافه شدن امکانات مشاعی، طراحی جدید محوطه سازی بیرونی برج، به محوطه سازی مشاعات داخلی برج (باغ بام) همگی از مواردی است که در جهت بهبود کیفیت و بهره برداری مناسب تر ساکنین و کاهش هزینه استهلاک این برج انجام می شود.
ایجاد شرایط منعطف و مطابق با خواسته های گروه هدف، از جمله خدمات دیگری است که دوان ایرانیان در راستای فعالیت های بازاریابی و فروش پروژه های تحت مدیریت خود انجام می دهد. اطلس تنها برجی است در جزیره زیبای کیش که ارائه کننده خدمات منحصربفرد در شرایط پرداخت (حتی پس از تحویل واحد) به متقاضیان خود می باشد.
در نهایت شرکت دوان ایرانیان، به عنوان کارگزار انحصاری بازاریابی و فروش برج مسکونی اطلس کیش با ارائه خدمات پرداخت ویژه پس از تحویل در کنار چرخه حیات بلندمدت این ساختمان با به روز نگه داشتن عملکرد برج از طریق اجرای مدیریت مشاعات (Strata management) به ایجاد ارزش افزوده ساختمان در مدت زمان بالا و به صورت پایدار منجر شده است.


است با همکاری شرکت دوان ایرانیان به عنوان مجری انحصاری بازاریابی و فروش برج اطلس کیش و شرکت ایران اطلس کیش شاهد یکی از نمونه ترین برج های مسکونی در جزیره کیش از تمامی ابعاد باشیم.
برای آگاهی از شرایط جدید پروژه می توانید با شماره های موجود در قسمت تماس با ما مراجعه نمایید.

 

 

پاناروما، نزدیک به حرکت
 

پیرو انتخاب شرکت دوان ایرانیان به عنوان کارگزار انحصاری بازاریابی و فروش برج های مسکونی تجاری پاناروما، واحد بازاریابی شرکت دوان ایرانیان اقدام به ارسال پروپوزال بازاریابی، فروش و استراتژی قیمت گذاری این مجموعه برای "شرکت رهاب ساخت ماهان" سرمایه گذار و مجری این پروژه، نمود. این گزارش حاصل کار یک تیم مشترک 8 نفره در واحدهای توسعه، بازاریابی و تحقیقات بازار شرکت دوان The 1 Iranian در مدت زمان 115 روز کاری می باشد.
در همین راستا مدیر توسعه شرکت دوان آقای مهندس نظیر انیسی اشاره کردند که استراتژی های تعیین شده در صورت تایید توسط کارفرما، برج های مسکونی پاناروما را به یکی از شاخص ترین پروژه های غرب تهران در زمینه، نحوه ارائه خدمات فروش، رضایت مشتریان در فرآیند خرید تا پس از تحویل، بهره برداری و مدیریت ساختمان تبدیل خواهد نمود. ساکنین آینده این دو برج مفاهیم جدیدی از مباحث مربوط به مدیریت برداری بهمراه تضمین را تجربه خواهند نمود که عامل برای آسایش و رضایت در زندگی محسوب می شود.
همچنین ایشان افزودند که این پروپوزال شامل کلیات مهندسی بازاریابی و فروش، بررسی و توضیح شرایط مختلف دوران رونق و رکود، ارائه نتایج بزگترین تحلیل پیش بینی بازار مسکن انجام شده توسط شرکت دوان ایرانیان، بررسی موقعیت کلی و جزئی پاناروما، اسناد و فرم RFI، بررسی نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهدید SWOT و بررسی ارزیابی استراتژی ها بر این اساس، فعالیت های برندینگ و بازاریابی، مطالعات میدانی گسترده منطقه 5، بررسی پروژه های پیشین شرکت به منظور جایگاه یابی و رفع نیاز مخاطب، برندینگ، نام گذاری و ارائه کمپین مدون و مناسب، پیشنهادات طراحی جهت دفتر اطلاع رسانی و در نهایت ارائه سناریوهای پیشنهادی قیمت گذاری براساس تست مفهومی و عوامل موثر، می باشد.
مجموعه مسکونی پاناروما همانطور که پیش تر گفته شد، شامل دو برج 19 طبقه با طراحی منحصربفرد توسط مهندس فرزاد دلیری میباشد که به جهت قرارگیری در یکی از زیباترین مناطق سرسبز در محدوده منطقه 5 دید 360 درجه ای به شهر تهران خواهد داشت. همچنین وجود امکانات رفاهی و تفریحی خاص با سرانه فضای سبز بالا و سهولت دسترسی به اتوبان های همت، باکری و خیابان های اصلی، کارگاه فعال ساختمانی، این مجموعه را به یکی از پروژه های ویژه در منطقه تبدیل کرده است.

 

شرکت دوان ایرانیان به عنوان مشاور توسعه یک برند ورزشی بین المللی در ایران انتخاب شد.
برای دومین بارشرکت دوان ایرانیان همکاری با یک شرکت بین المللی معتبر در زمینه توسعه و مکانیابی را در لیست پروژه های اجرایی خود قرار داد.
توسعه کسب و کار دارای ابعاد مختلف می باشد که یکی از این بعدها ، استراتژی توسعه نمایندگی (توسعه از طریق فرانچایز) می باشد و از مهمترین اقدامات در حوزه فرانچایز، مکانیابی است. در انتخاب مکان، درک صحیح و جامع از خدمات قابل ارائه و شناخت مشتریان هدف دریافت کننده آن خدمات بسیار حائز اهمیت است. ارائه خدمات درست در محل درست برای مخاطب درست تضمین کننده موفقیت کسب و کار می باشد. در همین راستا اقداماتی چند مرحله ای برای یافتن  پاسخ مناسب  طرح ریزی و اجرا می گردد.
این بار شرکت دوان ایرانیان به عنوان مشاور مکانیابی استراتژی توسعه یک مجموعه ورزشی بین الملی برگزیده شد. در جریان این همکاری شناسایی و تدوین استراتژی توسعه در دپارتمان بازاریابی شرکت دوان ایرانیان در دستور کار قرار گرفت .
باشگاه های ورزشی مختص رشته های بدنسازی در ایران دارای مخاطب بسیار محدودی هستند و طبق مطالعات انجام شده، ضریب نفوذ و جذب مخاطب آنها در ایران تنها 2 درصد می باشد. عوامل متعددی همچون عدم استطاعت مالی، نداشتن زمان کافی، عدم اعتماد به نفس برای حضور در یک فضای ورزشی و غیره سبب شده است که این فضاها تنها مورد استفاده قشر محدودی قرار بگیرند و فراگیر نباشند. همچنین عوامل دیگری همچون استاندارد نبودن نور محیط، دیزاین نامناسب داخلی و چیدمان دستگاه ها و عدم آموزش های جانبی و عدم مدیریت ارتباط با مشتری سبب می شود که استفاده کنندگان نیز رضایت بالایی از فضاهای ورزشی نداشته باشند.
در همین راستا و با شناخت مشکلات سر راه برای عدم فراگیری باشگاه های ورزشی، یک برند معتبر بین المللی با مطالعه دقیق نسبت به بازار ورزشی ایران، قصد ورود به این مارکت را دارد. این برند ورزشی قصد دارد با راه حل هایی جدید برای تمامی معضلات موجود بر سر راه توسعه باشگاه های بدنسازی وارد فضای ورزشی ایران شود.
همزمان با تدوین و توسعه چارچوب و مدل کسب و کار برای ورود به بازار ایران توسط این برند ورزشی، مدیران ارشد این مجموعه همکاری با یک شرکت مشاوره در حوزه املاک و مستغلات که بر بازار ایران، نحوه مذاکرات، روش های بازاریابی و مکانیابی و شناخت مخاطب در این حوزه تسلط کامل داشته باشد را ضروری دانسته اند. تدوین استراتژی های توسعه در بازار املاک ایران نیازمند تجربه و دانش کافی توسط کارشناسان بومی است و در همین راستا مدیران این مجموعه ورشی شرکت دوان ایرانیان، اولین شرکت بازاریابی و فروش در صنعت ساختمان، را از میان دیگر مجموعه ها به عنوان مشاور توسعه انتخاب کرده و قرارداد همکاری میان دو شرکت بسته شده است.
پیش از این نیز شرکت دوان ایرانیان مشاوره توسعه و مکانیابی یک برند خرده فروشی معتبر بین المللی  را به عهده داشته است. تجربه موفق این شرکت در شناخت بازار، انتخاب موقعیت های توسعه و مکانیابی دقیق و منطبق با نیازهای کارفرما، تجربه ای بسیار خوب را برای این شرکت در تدوین استراتژی های مکانیابی و شناخت بازار فراهم آورده است.

 

 

در پی درخواستی که توسط یکی از معتبر ترین شرکت های دانش بنیان داخلی مبنی بر خرید یک ساختمان اداری هوشمند به شرکت دوان ایرانیان اعلام شد، مطالعه و بررسی های گسترده ای به منظور یافتن پاسخی مناسب در دستور کار واحد تحقیق و توسعه شرکت دوان قرار گرفت. بهمین منظور اطلاعات مربوط به کلیه ساختمان های اداری دارای شرایط مناسب در منطقه مورد نظر بررسی و مذاکرات لازم با مالکان صورت گرفت. درنهایت گزینه مناسب انتخاب و به شرکت مشتری اعلام شده و با رضایت مندی صد درصدی خرید ساختمان اداری 24 واحدی به صورت یکجا صورت پذیرفت.
یکجا فروشی و خرید یکجا بخشی دیگر از خدمات شرکت دوان ایرانیان می باشد. ایجاد ارتباطی موثر میان دوطرفین یک مذاکره در یکجا فروشی نیازمند تسلط کافی و همه جانبه به شرایط هر دو طرف می باشد. شناخت بازار املاک و مستغلات و آگاهی داشتن از نیازهای مخاطبین عاملی برای ارائه مناسب و جامع خدمات در این حوزه است.
امروزه شرکت های بزرگ برای بهره مندی از تمرکز بخش های مختلف کسب و کار خود نیازمند به مکانی هستند که منطبق بر استانداردها و نیازهای آنها باشد. شرکت های مادرتخصصی (هولدینگ ها) از شرکت ها و دپارتمان های مختلف زیرمجموعه ای تشکیل شده اند که با هم در ارتباط بوده و نیاز به تعامل بالایی دارند و بنابراین حضور تمامی این بخش ها در یک مکان فیزیکی به طوریکه امکان تفکیک بخش های مخلف را دارا باشد می تواند برایشان ارزش تلقی شود. علاوه بر این موقعیت مکانی متناسب با هویت شرکت ها نیز حائز اهمیت است. قرارگیری در منطقه ای از شهر متناسب با حوزه کاری شرکت، وجود دسترسی های مناسب، در نظرگرفتن تمهیدات مربوط به فضای پارکینگ، دسترسی به خدمات شهری، ارتباط با دیگر ارگان های مهم و غیره همه از مواردی هستند که در انتخاب مکان درست بایستی در نظر گرفته شود. از این رو مشاور املاک و مستغلات برای یافتن ساختمان مورد نظر باید به نیازها و خواسته های شرکت توجه داشته باشد و تمام این نیازها را شناسایی کند. امروزه با گسترش شهرها و رشد معضلات آنها، تمرکز و صرفه جویی در زمان و هزینه ها می تواند یکی از عامل های موفقیت برای برخی از کسب و کارها به شمار آید که تمرکز بخش های مختلف کاری در کنار یکدیگر تا حد زیادی این معضل را مرتفع می سازد.
با بررسی های کارشناسان منطبق با خواسته های کارفرما به لحاظ مشخصات موقعیت مکانی و ویژگی های کلی ساختمان و همچنین توجه به فراهم بودن خدمات و امکانات مورد نیاز برای یک ساختمان اداری؛ شرکت دوان ایرانیان توانست با تدوین شرایط مناسب و قیمت گذاری صحیح، مسئولیت معرفی و خرید یکجای این پروژه را به عهده داشته باشد.

 

 

مهندس نظیر انیسی مدیر توسعه شرکت دوان ایرانیان گزارش مختصری از مشخصات برج های مجلل پاناروما را بیان نمودند:
برج های مسکونی پاناروما در یکی از زیباترین مناطق سرسبز در محدوده منطقه 5 شامل دو برج با معماری زیبا و چشمگیر می باشد که زیباترین چشم انداز به شهر را برای ساکنان خود مهیا می کند. این پروژه:
یک مجموعه مسکونی 364 واحدی می باشد که تعداد طبقات از سطح زمین 13 طبقه و یک طبقه پیلوت و همچنین 5طبقه منفی می باشد. این پروژه در زمینی به مساحت حدود 10.000 مترمربع با زیربنای حدود 65.000 مترمربع در حال ساخت می باشد.
در هر طبقه از برج های پاناروما 7 واحد مسکونی از ورودی های مجزا قرار دارد که مساحت آنها بین 85 تا 135 مترمربع بصورت دوخواب و سه خواب، میباشد. متراژ های واحد ها در هر برج به گونه ای تقسیم بندی و طراحی شده است که امکان خرید را برای تمامی سلیقه ها تامین می نماید. همچنین طراحی واحدها بصورتی انجام پذیرفته که تمامی واحدها دارای میدان دید بسیار وسیعی هستند به طوری که از دور تا دور برج، میتوان زاویه دید 360 درجه داشت و به همین دلیل، نورگیری در تمام واحد ها بدرستی محقق گردیده که در واقع این دلیل انتخاب نام "پاناروما" به همین دلیل می باشد و همچنین واحدها در هر طبقه به همدیگر اشراف نداشته و نخواهند داشت.
هویت ویژه و وجه تمایز برج های پاناروما در جنبه های گوناگون آن از نمای ساختمان تا خدمات رفاهی آن نمایان است؛ طراحی این مجموعه توسط مهندس فرزاد دلیری و طراحی سازه، توسط جناب آقای دکتر محمد لگزیان صورت گرفته است.
این برج های مسکونی مجلل که در کریدور وزش بادهای غرب به شرق قرار گرفته اند از مزایای ویژه محل احداث این مجموعه زیبا، می باشد. موقعیت مکانی پروژه بگونه ای است که با سهولت امکان دسترسی از شمال بزرگراه همت، از جنوب به بزرگراه حکیم و از شرق به بزرگراه باکری هریک در کمتر از یک دقیقه امکان پذیر می باشد و البته دسترسی آسان نیز به خیابان های اصلی نظیر آیت الله کاشانی و مراکز خرید مانند هایپر استار کوروش و بوستان و نزدیکی محل این پروژه به فرودگاه مهرآباد و همچنین دسترسی آسان به وسایل نقلیه عمومی، از دیگر ارزش های ذاتی محل قرارگیری پروژه می باشد که قطعاً وجه تمایزی چشمگیر و قابل توجه نسبت به دیگر پروژه های منطقه است.

 

مهندس نظیر انیسی مدیر توسعه شرکت دوان ایرانیان، اولین شرکت مهندسی بازاریابی و فروش در صنعت ساختمان، افزودند: امکانات رفاهی و تفریحی خاص این مجموعه از دیگر مشخصات بارز پاناروما می باشد که شامل موارد زیر است:
- استخرهای جداگانه ویژه بانوان و آقایان دارای سونای خشک و بخار
- سالن های ورزشی مدرن
- زمین های استاندارد برای والیبال، بسکتبال و تنیس
- جاده سلامت و نیز فضایی جداگانه برای بازی کودکان
- مهد کودک
- روف گاردن
- سالن های اجتماعات و سینمای خانگی رویایی
- اتاق جلسات برای تشکیل جلسه های کاری همراه با سرویس پذیرایی
- تجهیزات و ویژگی های فنی منحصربفرد


"شرکت رهاب ساخت ماهان" سرمایه گذار و مجری این پروژه، با سوابقی کارآمد در احداث بیش از 2.000.000 متر مربع مجتمع های مسکونی، اداری و صنعتی و همچنین با سرمایه گذاری و اجرای حدود 200.000 متر مربع پروژه های تجاری- مسکونی و درمانی در دست ساخت می باشد و هم اینک، در اجرا و تکمیل هرچه بهتر این پروژه ارزنده با تکیه بر تجارب تکنسین ها و هم پیمانان خویش، هم راستا با رعایت آخرین استاندارد ها، اهتمام تام خواهد داشت.
برج های مجلل پاناروما به عنوان پروژه تحت مدیریت در دستور کار شرکت سرمایه گذاری دوان ایرانیان قرار گرفت که در همین راستا برنامه ویژه ای را جهت اجرا در دست برنامه ریزی دارد.