برج میلینیوم (هزاره سوم)

شرکت دوان ایرانیان در مهرماه سال 1398 همکاری خود را با شرکت تعاونی مسکن آشیانه هزاره سوم ایرانیان در خصوص انجام مطالعات فرصت و مهندسی ارزش پروژه میلینیوم آغاز کرد.

میلینیوم با 32 طبقه بر روی زمین، در زمینی به مساحت 15200 متر مربع و با زیربنایی برابر با 123000 متر مربع در بزرگراه شهید همت و تقاطع با خیابان شیخ ‌بهایی تهران واقع شده است.

از طرح اولیه پروژه میلینیوم (هزاره سوم) 17 سال می‌گذرد و سال هاست که اسکلت فلزی این پروژه نیمه ساخته در بزرگراه همت خودنمایی می‌کند. داستان‌های مختلفی پیرامون نیمه کاره رها شدن میلینیوم شکل گرفته است. برخی‌ از مردم دلیل نیمه کاره ماندن اولین ساختمان اسکلت تمام فلزی را مشکلات حقوقی و برخی دیگر مسائل مالی می‌دانند، اما غالباً بر سر عدم سودآوری در سرمایه گذاری در این پروژه به علت خواب طولانی مدت آن توافق عقیده دارند و اتمام آن را بعید و دور از تصور عنوان می‌کنند.

پاییز 1398 شرکت دوان ایرانیان به عنوان مشاور استراتژیک پروژه، مطالعات فرصت آن را در دستور کار قرار داد و اصلی ترین هدف خود در این مطالعات را تعریف کانسپت و هویتی جدید مطابق با استراتژی های پریمیوم سازی قیمت گذاری جهت برون رفت از بحران پروژه قرار داد.

یک فروش موفق نیازمند یک استراتژی موفق در توسعه است!

شعار اصلی ما در تدوین مفاهیم مطالعات فرصت بر این است که کانسپت توسعه به نحوی ارائه می گردد که شرکت دوان ایرانیان به عنوان مشاور بازاریابی و فروش خود بتواند در مفیدترین بازه زمانی واحدها را به فروش برساند، بنابراین این مطالعات بسیار عملیاتی، واقع گرایانه و با توجه به نیاز امروز مخاطبین و پیش بینی نیازها و سبک زندگی آینده آنها تدوین می شوند. امروزه مشتریان بالقوه با آگاهی بیشتر و وسعت دید بازتری معاملات انجام می‌دهند، بنابراین بایستی در ارائه خدمات و تدوین کانسپت، هوشیاری و دقت بیشتری به خرج داد و احترام به سلیقه مشتریان بالقوه را فراموش نکرد.

دانش اقتصادی، تجربه توسعه املاک و مستغلات، تسلط بر مفاهیم ساخت، شناخت درست مخاطب و آگاهی از مشکلات کارفرما، همگی ابعاد تصمیم گیری در ارائه کانسپت های توسعه را شکل دادند. جلسات و کارگروه های متعدد تخصصی با نخبگان صنعت و اعضای تعاونی مسکن آشیانه هزاره سوم ایرانیان برگزار شد تا در نهایت پیشنهادی متناسب با تمامی ابعاد مسئله ارائه شده و برندی نوین در صنعت اداره سازی خلق شود. پیشنهاد نهایی شرکت دوان ایرانیان برای برج میلینیوم، خلق یک برند اداری است و بنابراین کاربری اولیه آن که مسکونی بود تغییر پیدا کرد. این برج اداری دارای ویژگی هایی است که:

- تبدیل به یک نماد در شهر تهران شود،

- شرکت های بزرگ و صاحب نام مشتاق به حضور در آن باشند،

- مفاهیم نوین مدیریت اموال، بهره برداری و مدیریت پذیرایی همگی در آن معنا دار باشند،

- کاربری های تجاری و خدماتی با دیدی سودآور و پر رونق در آن تعریف شوند،

- طیف گسترده ای از مخاطبین را پوشش دهد،

- پیچیدگی های اقتصادی و مسائل مالی سرمایه گذاران برج را به خوبی پاسخ دهد،

- و در نهایت تبدیل به نام و برندی ماندگار شود.

همکاری و حضور دوان در این پروژه در اردیبهشت ماه سال 1399 با ارائه مدون مطالعات فرصت برج میلینیوم به کارفرمای محترم به پایان رسید.

 

 

مطالعات فرصت پروژه اسپارو رشت

شرکت دوان ایرانیان در آذرماه سال 1397 همکاری خود با شرکت پارس سازه را در خصوص انجام پروژه تحقیقات بازار و مطالعات فرصت پروژه اسپارو رشت آغاز کرد. این پروژه در زمینی به مساحت 4125 مترمربع در شهر رشت و در تقاطع خیابان های معلم و سعدی واقع شده و به واسطه نزدیکی به میدان شهرداری شهر رشت، موقعیت مکانی آن در بافت فرهنگی- تاریخی شهر محسوب می شود. این برج در 16 طبقه و با سه کاربری عمده تجاری، اداری و پارکینگ طراحی شده بود که در طی فرآیند مطالعات فرصت، تمامی کاربری ها و عملکردهای برج مجددا بازتعریف شده و ملاک عمل مشاورین طراحی و ساخت قرار گرفت.

طی نوسانات بازار املاک و مستغلات، برای بسیاری از سرمایه گذاران، صاحبان شرکت های ساختمانی و یا نهادهای دولتی ساخت و یا سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی تبدیل به مسأله ای پرچالش شده است. بسیاری از پروژه ها در میانه ساخت و ساز متوقف می شوند و یا سال ها بدون پیشرفت فیزیکی باقی می مانند، بسیاری از پروژه های ساختمانی پس از اتمام از استقبال عمومی مناسبی برخوردار نمی شوند، سود حاصل از فروش و یا واگذاری بسیاری از پروژه ها منطبق با پیشبینی و سطح توقع سرمایه گذاران نیست و یا حتی بسیاری از این پروژه ها بعد از دوره کوتاهی رونق با مشکل عدم رضایت ساکنین یا مستأجرین مواجه می شوند که این موضوعات همگی سرمایه گذاری کلان در این صنعت را تبدیل به انتخابی با ریسک بالا کرده است.


"مطالعات فرصت" خدمتی است که در پی پاسخگویی و یا حل چنین معضلات و مسائلی است. مطالعات فرصت در یک بازه زمانی کوتاه، انتخاب هایی را پیش روی سرمایه گذار قرار می دهد که بهترین گزینه های ممکن با توجه به توانایی ها و محدودیت های گروه کارفرما، شرایط موجود بازار املاک و مستغلات، دانش بروز و تجربه چندین ساله تیم مشاوره تلقی می شوند. در واقع مطالعات فرصت به شما می گوید پروژه متناسب با شرایط و امکانات شما باید دارای چه هویتی باشد، از لحاظ فیزیکی چگونه تعریف شود، بهترین کاربری های ممکن برای این پروژه کدام ها هستند، بهترین روش تأمین مالی چیست، بهترین بازه های زمانی برای فروش یا واگذاری چه زمان هایی هستند، بهترین شرایط پرداخت و قیمتگذاری با بالاترین درصد بازگشت سرمایه و پایین ترین ریسک کدام ها هستند و در نهایت این پروژه نیاز به چه ابزارهایی از بازاریابی، برندینگ و فروش دارد. مطالعات فرصت چکیده ای از دانش، تجربه، پژوهش، مطالعات بازار و همفکری و تعامل نظر با تیم کارفرما است که نتیجه آن خلق سناریوهای توسعه و در نهایت سناریوی برتری است که می تواند به عنوان راهنما و یا brief design ی برای گروه های اجرایی و از همه مهمتر مشاور طراحی و معماری مورد استفاده قرار گیرد و ریسک های حاصل از سرمایه گذاری را کاهش دهد.

 

خلاصه ای از اقدامات شرکت دوان در مطالعات فرصت پروژه اسپارو:

در ابتدا، مطالعات اسناد فرداست شهری به منظور آشنایی ابتدایی با ویژگی های شهر، طرح های مصوب شهری و توسعه ای و الگوی توسعه منطقه در دستور کار تیم مطالعاتی دوان قرار گرفت. بررسی اسناد فرداست همچون طرح جامع و تفصیلی از جمله قدم های بسیار حائز اهمیت در روند انجام مطالعات فرصت است زیرا این قوانین و ویژگی ها نمی توانند در خلق کانسپت های نهایی نادیده انگاشته شوند.


در گام بعدی، تیم تحقیقات بازار دوان عازم شهر رشت شد تا تحقیقات میدانی خود را آغاز کند. تحقیقات میدانی یا Market Research در پروژه اسپارو شهر رشت شامل سه دسته سرفصل اصلی می باشد که هدف از تهیه آن شناخت کامل مردمان شهر و رقبا و الگوهای واقعی توسعه و رشد شهر است. مطالعه و بررسی ویژگی های کالبدی، اقتصادی و اجتماعی بخش های مختلف شهر، طبقه بندی هسته های فعالیتی و کسب و کار، جمع آوری مشخصات مربوط به قیمت و نوع واگذاری واحدهای تجاری، اداری و مسکونی، بررسی و شناخت رقبای بالقوه در بخش های مختلف عملکردی شامل پروژه های ساخته شده و در حال بهره برداری و پروژه های در حال ساخت، بررسی نیازها، کمبودها و پتانسیل های رشد و مصاحبه با گروه های مختلفی از شهروندان و یا افراد آشنا به این شهر؛ سرفصل های تحقیقات میدانی را تشکیل داده است.


بخش بعدی در این مطالعه تبیین ویژگی های عملکردی، استانداردها و نمونه های موردی ملی و بین المللی در خصوص تمامی کاربری های متصور در خلق سناریوهای توسعه می باشد. مفاهیم به روز و استانداردهای نوین ساخت، بهره برداری و مدیریت همواره به عنوان الگوهایی برای توسعه یک پروژه موفق باید مدنظر قرار بگیرند تا از یک سو نیازهای گروه مخاطب به خوبی در آن برآورده شده و جذابیت پروژه از حیث نوآوری و خلق مفاهیم جدید افزایش یابد و از سوی دیگر از اشتباهات و خطاهای محتمل در تعریف پروژه جلوگیری شود.


آخرین بخش از این مطالعات تببین سناریو های توسعه متصور برای پروژه می باشد. در خلق سناریوهای توسعه، نیاز بازار، ترجیحات کارفرما، وقایع بازار املاک و مستغلات و استانداردها و مفاهیم توسعه مد نظر قرار گرفته و در جلساتی مشترک در کارگروهای تخصصی به بحث و تبادل نظر راجع به آنها پرداخته شد. تحلیل های مالی در هر فاز از توسعه سناریوها درک بهتری نسبت به نکات مثبت و منفی و مقایسه میان سناریوها در اختیار کارفرما و اعضای کارگروه تخصصی و کارگروه مدیریتی قرار داده است. در نهایت سناریوهای برتر با هدف خلق بهترین گزینه ممکن برای توسعه پروژه در اختیار کارفرما قرار گرفت تا با توجه به راهبردهای بنیادین سازمان خود، بهترین انتخاب و تصمیم را در خصوص پروژه اتخاذ کنند. دوان ایرانیان به عنوان بخش تفکیک ناپذیر صنعت ساختمان ایران، خدمات تحقیقات بازار و مطالعات فرصت مربوط به پروژه های ساخت و ساز را با بهره گیری از تجارب گروهی، خرد جمعی و دانش خبرگان تکمیل می کند تا خروجی پروژه رضایت کامل کارفرما را در کنار رعایت چهارچوب ها و استاندارد های لازم و انعکاس ترجیحات کارفرما به همراه داشته باشد.

 

 

 

مطالعات فرصت برج پارس (تهران)

پروژه پارس در زمینی به مساحت 5,295 مترمربع در ابتدای خیابان خواجه عبدالله انصاری با دسترسی مناسب به خیابان شریعتی قرار گرفته است. از لحاظ تقسیمات اداری شهر تهران این پروژه در منطقه 4 واقع شده است و در نزدیکی منطقه 7 قرار دارد. اعتبار سازنده و کارفرما، همجواری با هسته ترافیکی حمل و نقل عمومی سیدخندان، مجوز و پروانه ساخت مطلوب، دسترسی مناسب به شریان های اصلی شهر و دسترسی مناسب به امکانات رفاهی و شهری از جمله نقاط مثبت این پروژه می باشد. این پروژه توسط یکی از شرکت‌های بزرگ بازرگانی کشور یه صورت مجموعه ای با کاربری مختلط اداری و تجاری تعریف شده است. کارفرمای پروژه پارس در فعالیت‌ های بین ‌المللی تجربه بسیاری داشته و با مسائل روز دنیا آشنایی دارد و از این رو در پی تعریف پروژه ای با استانداردهای بالای جهانی بوده است.


شرکت دوان ایرانیان با توجه به شرایط پروژه، همچون قرار گرفتن زمین در پهنه s طرح تفصیلی، برخورداری از تیم معماری و طراحی قوی و با توجه به مطالب ذیل پس از بررسی و اخذ بازخورد، به ارائه سناریوهای توسعه پرداخت.

- تحقیقات میدانی 140 مورد اداری در تهران
- مطالعه بر روی گروه های کانونی
- بررسی پروژه‌ های لاکچری و اخذ بازخورد از مطلعین و برخی از مالکان
- بررسی روند شکل‌گیری برج های اداری در کشورهای منطقه
- اعمال نظر خبرگی کارشناسان شرکت دوان ایرانیان
- وضعیت رشد برج های اداری در تهران و کلانشهرهای بزرگ و پیش بینی روند آتی

 

اقدامات مهم شرکت دوان ایرانیان در این پروژه:

 - استفاده از یک مشاور خارجی در کنار مشاور فعلی پروژه
- تغییر Brief design و کانسپت مجدد طرح با قیمت و شرایط رقابتی
- ارائه 9 سناریوی عملکردی پیشنهادی و انتخاب سناریوی برتر از میان آن‌ها
- تغییرات عمده در عملکرد پروژه

 

طراحی این پروژه توسط یکی از معماران نامی کشور انجام شده بود، با این حال مطالعات ما انتقادهای بسیاری را به این طرح از حیث عملکردی وارد می ساخت. در واقع باوجود طراحی بسیار عالی پروژه از نظر بصری، از نظر عملکردی به خصوص در بخش تجاری بسیار ضعیف عمل کرده بود، به طور مثال جانمایی سوپرمارکت به خوبی در آن صورت نگرفته بود و ارتفاع سقف‌ ها متناسب با یک مرکز خرید استاندارد نبوده و بسیاری از فروشگاه ها در مرکز خرید در موقعیت مکانی نامناسبی جانمایی شده بودند. ما با کمک کارفرما و با استفاده از یکی از مشاوران معماری بین المللی و با تجربه در زمینه طراحی املاک اداری- تجاری (گروه YAP) در کنار معمار اولیه پروژه توانسیتم نقاط ضعف و ریسک‌ های متوجه کارفرما در این پروژه را تاحد بسیار زیادی از بین ببریم. پیشنهادات شرکت دوان ایرانیان در قالب چندین سناریو تهیه و به مالک پروژه ارائه گردید. سناریوی نهایی پیشنهادی توسط شرکت دوان ایرانیان با طراحی دو گروه معمار و شهرساز به کارفرما تحویل داده شد. در نهایت 70 درصد نقشه ‌ها کاملاً تغییر پیدا کردند و با ارائه عملکردهای مناسب و نوین پروژه، احتمال ماندگاری آن را در بازار بسیار افزایش داده شد و توانستیم با ارائه این طرح رضایت ‌نامه کارفرما را در پروژه اخذ نماییم.

 

 

 

 پروژه برج تجارت بین‌الملل تهران در زمینی به مساحت 15705  متر مربع در موقعیت بسیار مطلوبی به لحاظ دسترسی، در خیابان شیراز جنوبی واقع شده است و با توجه به موقعیت مکانی مناسب که در ارتباط با بزرگراه های همت و کردستان دارد، یکی از پروژه‌های جالب توجه و مهم در حوزه مطالعات فرصت برای شرکت دوان ایرانیان محسوب می شود. در ابتدای امر مالک و سرمایه‌گذار، این پروژه را صرفاً جهت استقرار ساختمان مرکزی بیمه ایران در نظر داشت اما در نهایت تصمیم به بررسی اقتصادی پروژه جهت استفاده انتفاعی از آن گرفت. طی مناقصه‌ای شرکت سرمایه‌گذاری بیمه ایران (سبا) به عنوان مالک و سرمایه‌گذار این طرح عظیم در سال 1393، انجام مطالعات فرصت این پروژه را به شرکت دوان ایرانیان واگذار نمود.

 

همانطور که شرکت دوان ایرانیان به طور کلی محوریت مطالعات فرصت هر پروژه را براساس دغدغه ‌های اصلی کارفرما و ماهیت پروژه تعیین می ‌نماید، در این پروژه نیز به همین شیوه عمل کرده و بنا بر محوریت اصلی نظرات ایشان و با توجه به واقعیات بازار، روند مطالعه جهت رسیدن به هدف را طراحی نمود:

بررسی توجیه اقتصادی کسب‌ و کار در صنعت ساختمان به صورت انتفاعی برای کارفرما

 

باتوجه به محوریت اصلی این پروژه، مطالعات در چندین فاز به شرح ذیل انجام شد:

فاز اول: شناسایی محدوده پروژه، شامل معرفی الگوهای حاکم بر محیط پیرامونی بخصوص الگوهای بکاررفته در پروژه های موفق، بررسی ضوابط شهری و ظرفیت های عمومی منطقه، الگوهای معماری و ساخت پروژه ‌های مشابه منطقه و سیاست های قیمتگذاری و فروش پروژه های مشابه در منطقه.

فاز دوم: مطالعات بازار، تحلیل و استخراج مزیت های رقابتی، تحلیل سناریوهای ارزش آفرین، شناخت مشتریان هدف، ارائه مکانیزم‌ های قیمت گذاری و فروش و ارائه خطوط کلی راهنما برای تیم طراحی.

فاز سوم: تحلیل های مالی، شامل برآورد درآمد و هزینه پروژه و پیشنهادهای بودجه‌ای و محاسبه شاخص های مالی.

 

به منظور جمع ­آوری اطلاعات مورد نیاز در شناخت نیاز مخاطبین از یک برج اداری استاندارد، گروه هدف ویژه ای برای این منظور انتخاب شد و 235 پروژه طی حدود 1600 نفر ساعت بررسی و توسط کارشناسان دوان ایرانیان تحلیل و ارزیابی شدند. همچنین با 34 سرمایه­ گذار پروژه­ های اداری مذاکره کیفی انجام شد که به عنوان خبرگان، از لحاظ کیفی کارگروه مدیریت را در این مطالعه پشتیبانی کردند. نظر به حساسیت بالای مطالعه و جهت اطمینان از حصول داده های مورد نیاز، در مطالعه دیگری تعداد 500 شرکت مورد مطالعه قرار گرفته که از این تعداد 491 پرسشنامه­ مناسب مورد تحلیل آماری قرار گرفتند. در این مطالعه اطلاعات کیفی و کمی راجع به گروه مخاطبان اصلی برج تجارت بین­ الملل تهران تحلیل و بررسی شده و در بخش سوم گزارش به تفصیل به آن پرداخته شد. گردآوری نظرات گروه هدف نسبت به ویژگی ­های یک برج اداری ایده ­آل هدف اصلی این مطالعات بوده است که نتایج آن در تدوین سناریوهای توسعه استفاده شده و در اختیار کارفرمای محترم قرار گرفت. 

 

شرکت دوان سناریوهای مختلفی با توجه به تخصص اعضای کمیته راهبردی تشکیل‌ شده توسط کارفرما ارائه داد و سناریوی برتر با توجه به مقایسه تحلیل ‌های مالی و در نظر گرفتن ریسک ‌های موجود در بازار انتخاب گردید. در این مرحله ما با توجه به نتایج مطالعه گروه ‌های کانونی، پروژه ‌های بنام اداری- تجاری، پروژه‌ های فراملی و تحلیل ‌های مالی- اقتصادی گزینه ‌هایی با ویژگی‌ های متفاوت برای پروژه تجارت بین الملل تهران ارائه نمودیم.

 

همانطور که دیدگاه شرکت دوان ایرانیان در خصوص بلندمرتبه ‌سازی موضوع پریمیوم سازی است و این دیدگاه بارها در مقالات و کنفرانس های مختلفی مطرح شده است، بنابراین یکی از محورها در این مطالعه شامل پریمیوم ‌سازی در برج تجارت بین الملل تهران بوده و روش ‌های پریمیوم ‌سازی و سناریوهایی که پریمیوم در مطالعات فرصت ایجاد می نماید را در برمی‌گرفت.

 

برای آشنایی با کارفرمای محترم پروژه کلیک کنید:

http://saba-inv.com/

 

 

 

انجام مطالعات فرصت برای شرکت دوان ایرانیان تنها منبعی صرف جهت کسب درآمد نبوده و تمامی پروژه های مطالعات فرصت برای سازمان ما نقش به روز رسانی اطلاعات سازمانی در حوزه املاک و مستغلات را ایفا می کند. از سوی دیگر دوان سعی دارد تا با انجام مطالعاتی با سطح کیفی بالا قابلیت های خود را در بازار املاک و مستغلات به اثبات رساند و همین موضوع سرآغاز همکاری های بیشتر باشد. همچنین اصلی ترین دغدغه تیم دوان برای انجام پروژه های مطالعات فرصت، افزایش سطح کیفی و استانداردهای پروژه های ساختمانی کشور است.

 شرکت توسعه و عمران بهناد بنا که یکی معتبرترین شرکت‌های ساختمانی است، تمایل به ساخت پروژه ‌ای در زمینی با مساحت 6662 مترمربع در حاشیه بزرگراه حکیم داشته که این پروژه یکی از بلندمرتبه ‌ترین برج‌ های اداری ایران محسوب می شود.

پروژه حکیم به عنوان یکی از بلندمرتبه ترین برج های اداری ایران در زمینی به مساحت 6662 مترمربع در حاشیه بزرگراه حکیم توسط شرکت توسعه و عمران بهنادبنا تعریف شده است. این شرکت که از معتبرترین شرکت های ساختمانی ایران است، در طی مناقصه ای در سال 1392 انجام مطالعات فرصت و امکانسنجی پروژه حکیم را به شرکت دوان ایرانیان واگذار کرد. در این مناقصه  18 شخص حقیقی و حقوقی با عناوین مختلفی برای انجام مطالعات مربوط به پروژه از جمله طرح توجیهی، طرح کسب‌ و کار، طرح توسعه و طرح توجیهی فنی- اقتصادی شرکت کرده بودند و در نهایت، مطالعات فرصت این پروژه به شرکت دوان ایرانیان واگذار شد و همکاری مشترکی بین دو شرکت صورت گرفت.

 

این همکاری جهت دستیابی به اهداف ذیل صورت گرفت:

فاز اول: شناسایی محدوده پروژه، شامل معرفی الگوهای حاکم بر محیط پیرامونی به ‌خصوص الگوهای بکار رفته در پروژه‌ های موفق

فاز دوم: مطالعات بازار، تحلیل و استخراج مزیت ‌های رقابتی، شناخت مشتریان هدف و ...

فاز سوم: تحلیل ‌های مالی، شامل برآورد درآمد هزینه پروژه و پیشنهادهای بودجه ‌ای و محاسبه شاخص ‌های مالی و ...

موضوع مورد تأکید در این پروژه عملکرد پروژه و نگاه پریمیوم‌ سازی پروژه بوده است که با هدف قرارگیری در مقابل برج تهران (برج مسکونی) مورد بررسی قرار گرفت. موضوع حیاتی مورد بحث با کارفرما در این مطالعات، روش‌ های رسیدن به پریمیوم ‌سازی و بهبود شرایط عملکردی پروژه بوده است. از دیگر موضوعات حائز اهمیت این پروژه، مطالعه رفتار و نیاز مخاطب برج‌ های اداری بوده که تاکنون مطالعات کیفی و حرفه‌ ای در آن زمینه انجام نشده بود.

این مطالعه در قالب شش بخش تهیه شده است که محتوای هر بخش به شرح ذیل می باشد:

بخش اول: بررسی ‌های محیطی و مطالعه جامع کلانشهر تهران

بخش دوم: بررسی برج‌ های شاخص موجود و در حال احداث در محدوده اطراف پروژه

بخش سوم: بررسی پروژه ‌های شاخص تهران و ایران و همچنین مراکز مالی در منطقه خاور میانه

بخش چهارم: بررسی استانداردهای دفاتر اداری

بخش پنجم: سناریوهای پیشنهادی و تحلیل‌ های مالی (سه سناریوی توسعه)

بخش ششم: تحقیقات میدانی 140 مورد اداری در تهران

توسعه برج حکیم در قالب سه سناریو (در زمینی با مساحت 6662 مترمربع) تهیه شده است که در تمامی آن ‌ها تعداد طبقات 9 طبقه زیر زمین، یک طبقه به عنوان همکف، یک نیم طبقه و 38 طبقه روی نیم طبقه در نظر گرفته شده است. تفاوت اصلی سناریوها در سطح کیفی مواردی از جمله ساخت، نحوه عرضه به بازار و تأمین مالی پروژه، تعیین برند و جایگاه پروژه و در نهایت مخاطبین آن است.

 

 

 

 

هایپراستار

یکی از افتخارات شرکت دوان ایرانیان امضاء تفاهم نامه اي با شرکت هايپر ماركت هاي ماف پارس در تاریخ 16 آبان سال 1389 به منظور بررسي و شناسايي فرصت هاي حضور و مشاركت تجاري این گروه در پروژه هاي مطرح كشور می باشد. این همكاري تا حصول نتيجه و برنامه ريزي جهت آشنايي و ايجاد تفاهم بين هايپر ماركت هاي ماف پارس و مالكين پروژه هاي قابل تعريف ادامه خواهد داشت و متکی بر رزومه و پشتوانه تخصصي موسسین و كارشناسان شرکت دوان ایرانیان خواهد بود.

در این راستا مطالعات گسترده ای به دو زبان انگلیسی و فارسی به شرح ذیل صورت گرفت:

بررسی و شناسایی کلان شهر تهران

بررسی موقعیت های مکانی پیشنهادی جهت احداث و راه اندازی فروشگاه در شهر تهران و کرج

بررسی موقعیت های اداری جهت استقرار دفتر مرکزی هایپر استار در شهر تهران

مطالعات فرصت برج باغ اراج (تاریانا)

پروژه تاریانا در محله اراج واقع شده است. این محدوده جغرافیایی از شمال به اتوبان ارتش، از جنوب به اتوبان شهید بابایی، از شرق به اتوبان امام علی و از غرب به خیابان شهید لنگری و میدان اراج منتهی می شود. در محله اراج به دو نکته قابل توجه می توان اشاره نمود: یکی وجود بیشترین ارگان های نظامی در سطح محله که از مجموع کل منطقه بیشتر می باشد و دیگری وجود باغ بزرگی موسوم به باغ اوقاف که به عنوان اصلی ترین عامل تنفسی محله اراج و محلات اطراف به شمار می آید. این باغ بزرگ با مشخصه خاص وقفی بودن، موضوع مطالعات فرصت برج باغ تاریانا می باشد.

مطالعات فرصت پروژه تاریانا با بررسی سناریوهای مختلفی همراه بوده است که تمرکز اصلی آنها بر کاربری مسکونی (حالت های مختلف اکونومی، متوسط و یا پریمیوم) قرار داشته و هدف اصلی آن پیشنهاد دادن بهترین سناریوی ساخت و ساز با در نظر گرفتن بیشترین فرصت سودآوری بوده است. بنابراین، میزان دقت و قابل اتکاء بودن مباحث قیمت­گذاری، شرایط پرداخت و مراحل فروش در این مطالعه بسیار مهم و حیاتی تلقی می شد که با توجه به دانش فنی و تحقیقات بازار گسترده تیم دوان به خوبی و با دقت بسیار بالایی تدوین و گردآوری شد.

پاشنه آشیل مطالعات فرصت برج اراج، وقفی بودن زمین پروژه بوده و بنابراین مطالعات بسیار گسترده‌ای در خصوص ذهنیت خریداران در دو دسته خریداران محلی و منطقه‌ای، و همچنین مشاوران املاک منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نسبت به زمین‌های وقفی و موقوفه انجام شد. در فصل اول مطالعات تحت عنوان تحقیقات بازار، مشخصات کیفی و کمی املاک در محله اراج و تمامی محلات مجاور شامل فرمانیه، نیاوران، زعفرانیه، تجریش، ازگل، اقدسیه، آجودانیه، داراباد، کاشانک و سوهانک بررسی شده است. رفتار مصرف‌کننده در تمامی این محلات مورد تحلیل قرار گرفته و پروژه‌ های شاخص ساختمانی آن ‌ها بررسی شده است. در فصل دوم وقف از نگرش بازار مورد تحلیل قرار گرفته است. پروژه ‌های وقفی در حال ساخت سازمان اوقاف استان تهران مطالعه شده و خصوصیات آن‌ ها طبقه ‌بندی و تحلیل شده است. کشف ذهنیت مخاطبان در خصوص املاک وقفی از دیگر بخش‌ های این فصل می ‌باشد. در نهایت، با توجه به فصول گذشته، پروژه مدنظر در قالب سناریوهایی تعریف شده و تحلیل ‌های مالی شامل هزینه ‌های پروژه، فازبندی اجرایی، توزیع هزینه ‌ها و درآمدها، جریان وجوه نقد، شاخص ‌های اقتصادی، آنالیز حساسیت و تأمین مالی پروژه تدوین شده است.

بازار روز وحدت (کرج)

بازار روز وحدت با داشتن کارفرمایی معتبر (دفتر مهندسی سی سی با مشارکت سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج)، معماری زیبا، کیفیت بالای اجرا، تأسیسات کامل و مناسب و موقعیتی عالی در شهر کرج، از جمله پروژه های منحصر به فرد این شهر محسوب می شود. این پروژه در زمینی به مساحت 9382 مترمربع در 3 طبقه در شهرک وحدت کرج احداث گردیده است. وجود پارکینگ مناسب برای بازدیدکنندگان و قرارگیری بازار میوه و تره بار در این مجموعه از نقاط مثبت آن محسوب می شود.

شرکت دوان ایرانیان در سال 1391، در طی قراردادی مشاوره بازاریابی و فروش این پروژه را به عهده گرفت. تنظیم نظام منسجم بهره برداری و قیمت گذاری واحدهای این مجموعه از جمله خدمات ارائه شده می باشد.

انبارهای منطقه ویژه

منطقه ویژه اقتصادی زرندیه در 38 کیلومتری جنوب غربی تهران بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال 1390 در لیست مناطق ویژه اقتصادی جای گرفت. مساحت این منطقه 1400 هکتار با گرایش گردشگری – تجاری – صنعتی می باشد.

طی این مصوبه شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان به عنوان یک شرکت غیر دولتی به عنوان سازمان مسئول این منطقه معرفی گردید.

این منطقه که بخشی از شهرک سرزمین ایرانیان را تشکیل داده است بخش های انبار ویژه ، شهر خودرو پیست فرمول یک،نمایشگاه های خودرو، پیست های آفرود، ای تی وی (ATV)، باگی (Buggy)، موتور کراس و رالی کراس، مراکز تجاری (CBD) را در خود جای داده است .

شرکت دوان ایرانیان در سال 1390 مطالعات گسترده ای در خصوص انبارهای مناطق و ویژه و آزاد و تدوین استراتژی فروش و واگذاری این بخش مهم اقتصادی را انجام داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت های مربوطه مراجعه فرمایید:

www.iranianland.ir

www.isez.ir

Page 1 of 2