برج مسکونی اطلس کیش (جزیره کیش)

"اعتقاد راسخ به ویژگی های پروژه و اطمینان قلبی از موفقیت آن کلید اصلی موفقیت در امر فروش می باشد."


برج های مسکونی-ساحلی اطلس کیش در سواحل نیلگون خلیج فارس در سال 1391 و با توجه به سابقه موفقیت آمیز همکاری با کارفرمای پروژه، شرکت ایرانیان اطلس، جهت انجام کلیه امور بازاریابی و فروش به دوان ایرانیان واگذار شد. در آن زمان، پافشاری کارفرما بر یکجا فروشی پروژه منجر به آن شد که دوان ایرانیان پس از مشاهده ترجیحات کارفرما و علیرغم ارائه پیشنهادات متنوع در زمینه تک فروشی، به همکاری خود در این پروژه خاتمه دهد. در سال 1393 پس از تغییرات سازمانی در شرکت ایرانیان اطلس و رویکرد مجدد ایشان به تک فروشی در برج اطلس کیش، همکاری دوان ایرانیان در این پروژه مجددا از سر گرفته شد.


مهم ترین چالش های پیش روی ما در زمان ورود به پروژه عدم یکپارچگی مدیریتی، ذهنیت منفی مخاطبان نسبت به پروژه و عدم قیمتگذاری مناسب واحدهای مسکونی بوده است. به علت تشکیل تیم فروش در غیاب دوان ایرانیان، استراتژی مدیریتی یکپارچه ای در خصوص فعالیت های بازاریابی و فروش وجود نداشت و از این رو قیمتگذاری و محرمانه بودن اطلاعات قیمتگذاری در بازار دچار مشکلات بسیاری شده و همین امر اختلالات بسیاری در روند برنامه ریزی فروش برای تیم دوان ایرانیان را پدید می آورد. از سوی دیگر، تغییر چندباره رویکرد کارفرما منجر به ایجاد ذهنیتی منفی در افراد بومی و ساکنان منطقه شده و از محبوبیت پروژه در میان مخاطبان کاسته شده بود. نکته دیگر آن که کارفرما در فضاسازی های پروژه امکانات تفریحی خاصی برای این برج ها در نظر نگرفته بود و همین امر سبب آن می شد تا کارشناسان بسیاری تیم دوان را از پذیرش این پروژه منع کنند.


دوان ایرانیان در این زمان تحقیقات بازار گسترده ای را در چندین فاز جهت کسب اطمینان از موفقیت پروژه انجام داد. نتایج این تحقیقات نشان می داد که در صورت افزودن امکانات تفریحی ویژه به مجتمع، هزینه های نگهداری و تعمیرات آن گزاف خواهد شد و از آنجا که غالبا خریداران این پروژه به دنبال خرید مسکن دوم هستند، پرداخت مبالغ هنگفت به منظور تعمیرات و نگهداری برای ایشان منطقی نخواهد بود و چه بسا در این صورت برای بسیاری اقامت در هتل بسیار به صرفه تر از اقامت در واحد مسکونی خواهد بود. در این مرحله، دوان ایرانیان تهدیدهای مطرح شده از جانب آگاهان بازار در زمینه نبود خدمات تفریحی را با هوشمندی به نقطه قوت پروژه تبدیل و آن را به عنوان اهرمی برای کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری و بنابراین سکونت در جزیره کیش مطرح کرد. این نخستین بار بود که یک مجتمع مسکونی با هزینه های نگهداری اقتصادی در کیش به بازار عرضه می شد و به همین علت با بازاری بکر روبرو بود و همین موضوع گروه مخاطب پروژه به منظور انجام امور بازاریابی را در دسته محدودتر و مشخص تری قرار می داد. در مرحله دوم و پس از دریافت بازخوردهای بازدیدکنندگان و مخاطبین بالقوه، فرآیند اصلاح محصول در حین پروسه فروش آغاز شد و طبقه لابی که تا پیش از آن دارای واحدهای مسکونی نیز بود، تماما به کاربرد ورودی و لابی اختصاص داده شده و فضاهای اشتراکی همچون تراس در طبقات بالایی تعریف و بهره برداری شد.


از جمله چالش های پیش روی شرکت دوان در زمان فروش پروژه عدم تمایل کارفرما به تبلیغات شهری نظیر بیلبورد و رسانه های عمومی بوده و بنابراین با اعمال این محدودیت، دوان ایرانیان برنامه بازاریابی خود را بر پایه فروش دوباره به مشتریان پروژه های سابق، تعیین گروه مخاطبین بالقوه و بازاریابی تلفنی و بازاریابی از طریق پیامک و در کنار آن ایجاد باشگاه مشتریان برای خریداران و ذینفعان طرح ریزی کرد. دوان ایرانیان در این پروژه موفق شد 109 واحد مسکونی را طی مدت 2 سال و با تعیین استراتژی های مناسب قیمتگذاری، شرایط پرداخت و تعیین بازه های دقیق فروش و افزایش قیمت پلکانی به فروش برساند. ارائه برنامه جهت مدیریت بهره برداری در این پروژه به عنوان کلید اصلی موفقیت اطلس کیش در بلندمدت از جمله پیشنهادات شرکت دوان ایرانیان به کارفرما بوده است که امید داریم با درایت مدیران، این امر پیگیری و اجرایی شود. اطلس کیش از جمله پروژه هایی است که فرآیند فروش آن از گام نخست تا انتهای پروژه در دست دوان ایرانیان بوده و ما همواره با افتخار از همکاری در این پروژه یاد می کنیم.

 

درباره اطلس کیش:

برج مسکونی اطلس کیش به جهت معماری و موقعیت خاص از سه طرف دارای حداکثر چشم انداز به دریای نیلگون خلیج فارس می باشد. طراحی بسیار زیبا و جذاب و منطبق با ویژگی های اقلیمی جزیره امکان دید دریا از داخل مشاعات و راهروها را به ساکنین می دهد. همچنین وجود باغ بام با امکانات تفریحی در طبقه دوازده و سیزده و چهارده به صورت مشاع، امکان لذت بردن از دید و منظر دریا را در اختیار ساکنان قرار می دهد. انتخاب موقعیت مکانی منحصر به فرد جهت احداث این پروژه از امتیازات برج مسکونی ساحلی اطلس کیش می باشد. ساکنین این برج تنها با صرف پیاده روی 10 دقیقه ای از محل پروژه به تمامی مراکز خرید و تفریحی اصلی جزیره دسترسی خواهند داشت.

این مجموعه در 16 طبقه به مساحت زیر بنای 19000 مترمربع و دارای 110 واحد می باشد و کلیه واحدهای این برج دارای پارکینگ مستقل می باشند. با توجه به انشعابات جداگانه واحدها، هزینه های مالکیتی این مجموعه مسکونی- ساحلی بسیار پایین بوده و این خود از دیگر امتیازات این مجموعه می باشد.

گروه شركت های ساختمانی ايرانيان اطلس، مالک برج مسکونی اطلس کیش، باهدف انجام فعاليت هاي صنعتي و توليدي در نهم اردیبهشت ١٣٦٥ تاسیس و با شماره ٥٩٧٨٤ در اداره ثبت شركت ها و مالكيت صنعتي به ثبت رسیده است. این شرکت از سال ١٣٨٤ با توجه به نياز كشور به ارتقاء كيفيت و افزايش سرعت پروژه هاي ساختماني با سازماندهي مجدد و تمركز بر سرمايه گذاري در صنعت ساخت و ساز، فعاليت هاي خود را در این زمینه ادامه داده است.

 

موقعیت مکانی: جزیره کیش، میدان پرشین، روبروی پلاژ آقایان، برج مسکونی اطلس کیش

 

 

  تماشای ویدئو

 

 

بازار شمسه (قم)

رکورد دار تعداد اخذ رزرو درکشور در یک روز

بازار شمسه قم

زمان آشنایی شرکت دوان ایرانیان با پروژه شمسه، این پروژه با نام "بازار بزرگ میدان امام خمینی" در جوار حرم حضرت معصومه در شهر قم تحت نظارت شهرداری شهر قم (سازمان زیباسازی اطراف حرم) در حال ساخت و اجرا بود. این بازار با طرح معماری ایرانی-اسلامی دارای 600 واحد تجاری بوده و به واسطه کانسپت خاص آن، از پروژه های متفاوت شرکت دوان محسوب می شود.


کارفرمای محترم پروژه در سال 1392 مناقصه ای در شهر قم به منظور آغاز همکاری با مشاورین بازاریابی و فروش برگزار کرد و شرکت های بسیاری از سرتاسر ایران با توجه به مقیاس و اهمیت این پروژه در سطح ملی و علاقه به همکاری با کارفرمای پروژه، اعلام آمادگی کردند. روش کارفرما برای سنجش عملکرد شرکت های مذکور همراه با بررسی تاریخچه کاری هر یک از آنها و ارزیابی عملکردشان در پروژه های گذشته همراه بود که طی این ارزیابی، شرکت دوان ایرانیان توانست برنده این مناقصه در دو بخش ارزیابی اداری و ارزیابی کیفی باشد و به عنوان مشاور انحصاری بازاریابی و فروش پروژه بازار بزرگ میدان امام خمینی آغاز به کار کند.


درباره پروژه شمسه:

به منظور افزایش ظرفیت فضای پارکینگ حرم حضرت معصومه، سازمان زیباسازی اطراف حرم اقدام به ساخت پارکینگ زیرزمینی در فضای اطراف حرم با نام "پارکینگ زائر" کرده است. در این پروژه بزرگ "زیرسطحی"، دو طبقه آخر یا به عبارتی دو طبقه زیرهمکف (بالای طبقات پارکینگ) به کاربری تجاری یا همان بازاری برای زائرین و مسافران اختصاص داده شد.


چالش اول پروژه: طبق مشاهدات ما، بازارها یا مراکز خرید زیرسطحی در ایران با استقبال خوبی مواجه نشده اند که این موضوع حتی در بازار تهران نیز صدق می کند.


چالش دوم پروژه: نزدیک بودن پروژه بازار بزرگ به دیگر بازارها و مراکز خرید شهر قم دومین چالش پیش روی پروژه بود که تهدید عدم رونق این فضا را افزایش می داد. در همین راستا، مالکین مغازه ها در دیگر پروژه های تجاری در مقابل رونق و توسعه این پروژه جهت گیری بسیار منفی داشتند که این موضوع نشأت گرفته از تحلیل ایشان نسبت به کاهش ارزش سرقفلی املاک خود در صورت رونق گرفتن پروژه بازار حرم بود.


چالش سوم پروژه: چالش سوم مربوط به حجم بالای بدهی های پروژه به پیمانکاران و افراد دیگر بوده است.


با وجود چالش ها و مشکلات پروژه، همکاری با شهرداری قم به عنوان مشاور فروش بازار بزرگ حرم برای شرکت دوان ایرانیان جذابیت های بسیاری به همراه داشت:


انگیزه های دوان برای ورود به پروژه شمسه:

علاقه مدیران شرکت برای مهندسی ارزش پروژه و تبدیل به آن به یک پروژه زیرسطحی تجاری موفق برای بار در ایران با استانداردهای لازم به منظور سرزندگی و رونق مغازه های تجاری اولین انگیزه تیم ما برای اعلام همکاری در این پروژه بوده است. پیش بینی شرکت دوان در آن سال ها نسبت به تغییر روند توسعه مراکز خرید به سمت مدیریت و بهره برداری و فاصله گرفتن از روش های توسعه ای سنتی در این مراکز، تیم ما را بر آن می داشت تا حضور کمتری در پروژه های تجاری داشته و تقریبا برای همکاری در تعداد بسیار اندکی پروژه تجاری اعلام آمادگی کند. با این حال، پتانسیل های بسیار زیاد رشد بازار قم اعم از موقعیت مکانی بسیار استراتژیک آن؛ فرصتی را پیش رو ما گذاشت تا بتوانیم با اقداماتی اعم از مدیریت واگذاری واحدهای تجاری به صورت سرقفلی سعی در تغییر ساختار مدیریتی آن داشته باشیم.


جذابیت دیگر پروژه بازار بزرگ امام خمینی ناشی از وجود پتانسیل های آن برای بازتعریف گروه مخاطب و جایگاه یابی مجدد آن طبق چشم اندازی جدید بود. تیم دوان دوست داشت بازاری تعریف کند که با دیگر "بازارهای اطراف حرم" در کشور تفاوت داشته باشد، کیفیت بالاتری از حیث مدیریت داشته باشد، اجناس با کیفیت تری ارائه کند، گروه مخاطب آن از دهک های اقتصادی بالاتری تعریف شود و مکانی جذاب برای زائرین کشورهای شیعه نشین حاشیه خلیج فارس باشد تا بدین نحو در ترکیبی متعادل با دیگر مراکز تجاری شهر قرار بگیرد و به جای رقابت با هر یک از آنها، بخش غیرفعال بازار را به خود اختصاص دهد و "همکاری" جای رقابت را پر کند.


اقدامات دوان در پروژه شمسه:

در یک بازه زمانی دو ماهه و پیش از آغاز به کار در حوزه فروش، تیم مطالعاتی شرکت انجام تحقیقات بازار و تدوین برنامه های استراتژیک توسعه ای و مهندسی ارزش پروژه را در دستور کار خود قرار داد که بتواند مبنای فعالیت های بعدی بازاریابی و فروش باشد. از جمله اقدامات حائز اهمیت ما، کمپین بازاریابی بسیار موثر در این پروژه و کمپین تبلیغاتی موفق روزنامه همشهری بوده است که به عنوان بهترین طرح تبلیغاتی روزنامه همشهری در آن سال برگزیده شد. با توجه به جایگاه یابی پروژه، تغییر نام آن در دستور کار قرار گرفت و تیم دوان نام بازار "شمسه" را برای این پروژه انتخاب کرد.


ما وظیفه خود را در پیدا کردن راه حلی برای جبران موضوع عدم رونق پروژه و توقف در فروش و واگذاری آن و هویت نه چندان مناسب آن در بازار می دانستیم. پس از دو ماه کار مطالعاتی و اجرای اقدامات تبلیغاتی در راستای پیشبرد کمپین بازاریابی همچون طراحی لوگو و هویت بصری، اجرای بیلبورد، آگهی روزنامه، طراحی و ساخت دفتر اطلاع رسانی و اجرای عملیات روانی در بازار توانستیم با تدوین "استراتژی قیمتگذاری بسیار منحصربفرد، حرفه ای و کارآمد" و استراتژی های فروش؛ رغبت و علاقه مخاطبین به پروژه را به میزانی افزایش دهیم که حاصل آن ایجاد صف خریداران و رزرو دویست و هفتاد مغازه در مدت کوتاه دو هفته ای بوده است.


فرآیند کاری تعریف شده از سمت شهرداری به نحوی بود که طبق آن شرکت در مزایده اجباری تلقی می شد حتی تمامی کسانی که مغازه خو را از پیش رزرو کرده بودند برای قانونی کردن خرید خود باید در این مزایده شرکت می کردند که این موضوع لطمه بسیاری به فرآیند فروش طبق استانداردهای شرکت ما وارد می کرد. در همین اثنا مدیریت و هیئت مدیریت مجموعه کارفرما تغییر کرد و تیم جدید درکی از رکود قبلی پروژه در زمان آغاز به همکاری شرکت دوان ایرانیان نداشت و تصور آنها این بود که موقعیت آن روز با تعداد 270 واحد رزرو شده که فیش های آن در بازار به دو برابر قیمت در حال خرید و فروش بود، فرصت مناسبی برای افزایش قیمت واحدها و حتی عبور قیمتی از تعهدات قبلی به رزروکنندگان است. همین موضوع سبب ایجاد چالش میان شرکت دوان ایرانیان و کارفرما در خصوص استراتژی های فروش شد و کارفرما در مزایده های جدید قیمت های جدید افزایش یافته را اعلام کرد. با این اتفاق در حدود نیمی از متقاضیان قبلی از خرید واحد منصرف شدند و فرآیند فروش با در نظر گرفتن گروه مخاطب جدید ادامه یافت.


آرزوهای دوان در پروژه شمسه در خصوص ایجاد مرکز خریدی با استانداردهای بالا و همراه با مدیریت حرفه ای بهره برداری محقق نشد و امروز تنها برخی از اقدامات بازاریابی و برندینگ ما در این پروژه به یادگار باقی مانده است.

 



برج های مسکونی ستاره پونک (قزوین)

مجتمع مسکونی ستاره پونک در فضایی به مساحت 14630 مترمربع با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در شهر و تأمین مسکن شهروندان قزوینی طراحی شده است. این پروژه شامل 7 برج با تعداد طبقات 17، 18 و 19 می باشد و قرارگیری منطقه پونک در شمال شهر قزوین، دسترسی محله پونک از شمال به آزادراه قزوین زنجان، از شرق به بلوار نخبگان و جاده بوستان باراجین، از جنوب به بلوار امیرکبیر و از غرب به خیابان نوروزیان و دانشگاه بین المللی امام خمینی می باشد.

مالک و سرمایه گذار پروژه برج های مسکونی ستاره پونک شرکت بهسازان آینده قزوین می باشد که موسسه صندوق ذخيره كاركنان شهرداري قزوين به منظور قدم نهادن در مسير اهداف پيش روي خود اقدام به همکاری مشترک و خريد سهام شركت بهسازان آينده قزوين نموده است.

شرکت دوان ایرانیان کارگزار انحصاری واگذاری واحدهای مسکونی پروژه ستاره پونک به عنوان اولین مجموعه شهرک آپارتمانی درشهر قزوین و در سال 1392 می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت پروژه مراجعه فرمایید:

http://www.setarepounak.com

شهرک مسکونی آرمانی (نوشهر)

پروژه ویلایی آرمانی یکی از پروژه های شاخص در منطقه شمال کشور می باشد. این مجموعه یکی از پروژه های شاخص گروه مسعود مشاور می باشد که در 10 کیلومتری نور به نوشهر با مساحت 74000 متر مربع با 76 قطعه تقسیم شده از 500 متر مربع تا 1300 متر مربع همراه با پیست دوچرخه سواری، جاده تندرستی، فضاهای بازی، باند هلیکوپتر و ... می باشد. از جمله ویژگی های این پروژه طراحی براساس انتخاب طرح ویلا بر اساس خواست و سلیقه مشتریان می باشد.

گروه معماری مسعود مشاور و همکاران از سال 59 آغاز شد. مزیت خاص و رقابتی پروژه های مسعود مشاور و همکاران پایه ریزی طراحی بر اساس اصول سبک مدرن می باشد.

شرکت دوان ایرانیان در سال 1390 به عنوان مشاور مهندسی بازاریابی و فروش با این مجموعه همکاری نموده است.

برج مسکونی وردآورد

پروژه مسکونی 40 واحدی وردآورد در زمینی به متراژ 2000 مترمربع در خیابان امام حسین شهر وردآورد واقع شده است. این پروژه دارای 40 واحد مسکونی در 4 بلوک می باشد.

مشخصات پروژه:

تعداد طبقات در هر بلوک: 5 طبقه

تعداد واحد در هر طبقه: 2 واحد

واحدهای 110 متری (سه خوابه): 30 واحد

واحدهای 112 متری (سه خوابه): 10 واحد

تعداد طبقات پارکینگ: 2 طبقه به علاوه 12 پارکینگ اضافی

در تاریخ دیماه 1391 قرارداد کارگزاری انحصاری خدمات مهندسی بازاریابی و فروش این پروژه میان شرکت دوان ایرانیان و کارفرمای پروژه منعقد گردید.

میدان میوه و تره بار (یزد)

حضور استراتژیک دوان و استفاده از فنون مذاکره تأثیرگذار


کارفرما: شرکت ساز پایدار قرن و شهرداری یزد


آغاز همکاری شرکت دوان ایرانیان با سازه پایدار قرن با پروژه عرفان همراه بوده است. عملکرد تیم دوان و نتایج فروش حاصل از آن به عنوان کارنامه ای درخشان در میان رقبا و همکاران سازه پایدار تلقی می شد، لیکن بسیاری این موفقیت را مرتبط با خصوصیت های خود پروژه و شرایط آن می دانستند. از این رو مدیران دوان برای اثبات قابلیت های خود در مواجه با چالش های بزرگ، دعوت شرکت سازه پایدار برای انجام امور مشاوره بازاریابی و فروش یکی از پر رکودترین پروژه های این شرکت را به عنوان "یک موقعیت عالی برای رشد و پیشرفت و یادگیری بیشتر" در سال 1391 پذیرفت: بازار میوه تره بار یزد.


داستان شکل گیری بازار میوه و تره بازار یزد و چالش های پیش روی این پروژه:

یزد همچون بسیاری از شهرهای دیگر در مرکز شهر و در پرترددترین نقطه آن دارای بازار میوه و تره بار چندین ساله بود که قدمت آن به حدود 50 سال می رسید و مالک اصلی آن شهرداری یزد بود. فعالان این بازار به صورت مستأجرین شهرداری در این مرکز فعال بوده و این بازار حتی در مقیاس ملی دارای اهمیت بسیاری بود. چند سال قبل از ورود دوان به این پروژه مالکین (شهرداری و سازه پایدار قرن) این مرکز به دلیل مشکلات پیش آمده همچون عدم پرداخت اجاره از سمت مغازه داران و مشکلات ایجاد شده در شهر همچون ترافیک و ازدحام در مرکز تصمیم به جابجایی این بازار گرفتند. راه حل مد نظر مالکین انتخاب زمینی در حاشیه شهر، ساخت غرفه های تره بار و اجبار مستأجرین به جابجایی به این مرکز جدید بود. مهم ترین چالش و مشکل این راه حل را می توان عدم مشورت با مغازه داران در ساخت مرکز جدید، جمع آوری نقطه نظرات آنها در طراحی آن و عدم جذب مشارکت صنف میوه و تره بار در جابجایی دانست و می توان گفت برخورد آنها با این برنامه ریزی بسیار ستادی و مدیریتی بوده و حساسیت های کسب و کار در آن لحاظ نشده بود.


تیم دوان طبق تجربیات خود این موضوع را به خوبی می دانست که در ساخت و توسعه یک مرکز کسب و کار، خصوصا یک مرکز تخصصی، نخستین اصل موفقیت جذب مشارکت ذی نفعان آن بازار و ایجاد ارتباط تنگاتنگ با کل گروه و یا با تعدادی از اعضای صاحب اختیار و قدرت در بازار است و هیچ بازار موفقی در اصناف قدرتمند همچون طلا، فرش و تره بار به تنهایی و بدون خرد جمعی و بدون شناخت نیازهای مخاطب قابل توسعه نیست. از این رو همین موضوع کلید اصلی حل خود مشکل شد: جذب مشارکت.


با وجود این مشکل اساسی یعنی عدم استقبال مخاطبین از پروژه؛ دوان خود را ملزم به فعالیت در این پروژه می دانست. تحقیقات ما نشان می داد یکی از دلایل عدم رغبت مغازه داران به جابجایی نشأت گرفته از میزان اجاره پرداختی بود که با جابجایی به بازار جدید رقم آن به چندین برابر افزایش می یافت. از سوی دیگر مدل واگذاری در بازار جدید به صورت فروش تعیین شده بود بدان معنا که صاحبین صنف یا مجبور به خرید غرفه در بازار جدید بودند و یا باید آن را از یک مالک خصوصی و نه شهرداری اجاره می کردند که این موضوع به هیچ وجه برای آنها توجیه پذیر نبود و این عدم رضایت را از طریق تحصن و گردهمایی مقابل ادارات دولتی و یا منزل مقامات نشان می دادند. حساسیت این موضوع از سوی دیگر به دلیل نزدیکی به انتخابات سال 92، بسیار بالا رفته بود و هرگونه اغتشاش و نارضایتی جمعی می توانست از بعد سیاسی معنادار قلمداد شود. این اولین تجربه دوان ایرانیان بود که مدیران و استراتژیست های سازمان به مدت 22 روز به صورت شبانه روزی در پروژه مستقر شدند و در ارتباط تنگاتنگ با گروه مخاطب اقدام به برنامه ریزی و تعیین استراتژی های توسعه کردند و می توان از آن به عنوان یکی از سخت ترین و در عین حال جذاب ترین تجربیات دوان نام برد.

 

درباره بازار میوه و تره بار یزد:

این پروژه در زمینی به مساحت 50 هکتار و زیر بنایی حدود 175000 متر مربع با امکاناتی از قبیل غرفه های عمده فروشی میوه و تره بار، سردخانه، باسکول، بازارچه خشکبار و مواد لبنی و پروتئینی، مهمانسرا، مسجد، بانک، غرفه های خرده فروشی و رستوران و چایخانه در 8 فاز طراحی شده است.


شرح اقدامات دوان:

به دلیل چالش های اجتماعی و سیاسی ناشی از مشکل عدم رغبت به جابجایی صاحبین صنف تره و بار، دوان ایرانیان اولین گام از اقدامات خود را به گفتگو با مقامات مسئول و تأثیرگذار در این ماجرا اختصاص داد تا با ارائه شرح اقدامات آتی خود بتواند حمایت این دسته را جلب کند. در گام بعدی اقدامات بازاریابی، معرفی پروژه به صورت فرد به فرد انجام گرفت و تیم فروش دوان جلسات متعددی را با اشخاص متعددی به صورت جلسات فردی برگزار کرد تا بتواند اهداف و چشم انداز پروژه را به دور از هرگونه جهت گیری معرفی کند. گرچه افتتاح بازار جدید مخالفان بسیاری داشت به نحوی که برای ابراز مخالفت خود با این پروژه اقدام به ساخت و توسعه بازاری جدیدی در شهر مجاور به نام بازار شاهدیه کرده بودند؛ با این حال ما پیش از هرگونه اقدام اطلاع رسانی عمومی موفق به فروش بیش از نیمی از واحدهای تجاری این بازار کردیم و از این طریق، نیروهای تأثیرگذار در بازار قدیم رفته رفته برای حضور در بازار جدید تمایل بیشتری پیدا کردند. بازار جدید در حال حاضر فعال است و به روند خود ادامه می دهد و هدف اصلی حاصل از فروش یعنی برگشت سرمایه سرمایه گذاران با موفقیت تحقق یافت. ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد که به اعتقاد ما بازار میوه و تره بار یزد می توانست با کیفیتی بهتر و با ارائه خدماتی بیشتر توسعه پیدا کند.

 

دوان در پروژه بازار میوه و تره بار یزد بیش از آنکه نقش مدیریت فروش را ایفا کند، یک "ستاد فرماندهی" بود. ما در این پروژه به معنای واقعی کلمه از "برنامه ریزی استراتژیک" بهره گرفتیم و عملکرد درخشان ما در مذاکرات تک به تک و فردی نمایان شد. هر یک از این مذاکرات با بزرگان بازار پس از ساعت ها مطالعه روی ساختار اقتصادی-اجتماعی بازار و شناخت روی شخص مذکور صورت می پذیرفت. همچنین می توان این پروژه را به عنوان سخت ترین پروژه از لحاظ استفاده از تکنیک های عملیات روانی دانست. از آنجاییکه مردمان یزد به سخت کوشی و منطقی بودن در کسب و کار معروف هستند، تجربه ما نشان داد که هیچ فعالیت تبلیغاتی و عملیات روانی در این جامعه، خصوصا در میان فعالان کسب و کار صنفی پاسخگو نخواهد بود. همچنین بعد سیاسی- اجتماعی این پروژه نیز تیم دوان را درگیر نوعی فعالیت بسیار عمیق جامعه شناختی کرد و در نهایت تمامی این موارد تجربه کار در بازار میوه تره بار یزد را فراموش نشدنی ساخت.

 

 

 

مجتمع مسکونی رز (تهران)

مجتمع مسکونی رز در منطقه مرزی ورود به محدوده طرح ترافیک می باشد که از دسترسی آسان به بزرگراه امام علی و شهید محلاتی برخوردار است. این پروژه در زمینی به مساحت 1100 متر مربع با زیر بنای 285 متر مربع در 7 طبقه به تعداد 50 واحد در سال 1389 با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است.

شرکت دوان ایرانیان مجری انحصاری مهندسی بازاریابی و فروش این پروژه در سال 1390بوده است.

اطلس انقلاب گام مهمی برای دوان به منظور کسب تجربه مذاکرات حساس و دقیق تیمی بود.

 

پروژه اطلس انقلاب مجتمعی تجاری اداری به مساحت 1620 مترمربع، در 10 طبقه و دارای 90 واحد تجاری است که در بورس کتاب قرار می گرفت و مقابل درب اصلی دانشگاه تهران واقع شده بود. کارفرمای این پروژه، شرکت ایرانیان اطلس، در سال 1390 زمانی که پروژه در مرحله اسکلت بود، کارگزاری بازاریابی و فروش این پروژه را به شرکت دوان ایرانیان واگذار کرد. علاوه بر طرح معماری منحصربفرد پروژه، یکی از ویژگی های آن طراحی رمپ های کارآمد میان طبقات بود؛ بدین صورت که برای جابجایی میان دو طبقه نیاز به استفاده از پلکان نبوده و از طریق حرکت روی رمپ هایی با شیب بسیار کم قابلیت جابجایی استفاده کنندگان میان طبقات امکانپذیر می شد.

 

تحقیقات بازار صورت گرفته در بازار بورسی کتاب و کشف پیچیدگی های این صنف، موضوع قیمتگذاری را برای ما دشوار ساخت. بررسی های ما نشان می داد قیمت های پاساژهایی با پاخور بالا در رده بالا و قیمت های دیگر بسیار پایین است و تقریبا قیمتگذاری بر مبنای قیمت متوسط در چنین ساختمان هایی ناممکن است. بنابراین قیمتگذاری تنها به پیش بینی و آینده نگری ما در خصوص جایگاه یابی پروژه در بازار وابسته می شد. گروه دوان برای اولین بار در یک پروژه فروش از 6 سطح قیمتگذاری استفاده کرد که از قیمت اعلام شده از سمت کارفرما به عنوان قیمت کارشناسی دادگستری، 6 پله بالاتر را شامل می شد و تیم فروش استراتژی های مختلفی را در مقابل گروه های مختلف مشتریان بالقوه، رقبا و بزرگان بازار پیش گرفتند. این موضوع برای ما واضح بود که فروش تک واحدی در این پروژه می تواند بسیار دشوار باشد و رویکرد فروش تجمیعی به صورت فروش چند واحد با یکدیگر یا فروش تمام واحدهای یک طبقه به صورت یکجا در این پروژه بسیار منطقی تر است. در مدت زمان مورد نیاز برای تهیه ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی همچون طراحی لوگو، کاتالوگ، طرح تبلیغاتی محیطی و غیره که از ابزارهای مورد نیاز فروش پروژه های املاک و مستغلات است؛ مدیران شرکت دوان نیروی خود را بر فروش یکجای پروژه متمرکز کردند. این رویکرد از سویی دو گزینه محتمل در امر فروش را پیش روی ما می گذاشت و از سوی دیگر در صورت امکان فروش یکجا، طبق تحلیل های مالی، شرایط پروژه و مشاهدات بازار، پروژه برای کارفرمای محترم بسیار سودآورتر محسوب می شد. در همین خصوص تیم بازاریابی و فروش با موسسات بزرگ فعال در زمینه کتاب به صورت نفر به نفر جلساتی برگزار کرد و از همین طریق در مدت زمانی بسیار کارآمد توانست با کمک نیروهای کارفرما پروژه را به صورت یکجا و با قیمتی بسیار عالی به فروش برساند. این نخستین تجربه دوان ایرانیان در عقد قراداد B2B بود. مهمترین دستاورد دوان ایرانیان از این پروژه، درک حساسیت مذاکرات B2B و اتمام تمام فرآیند فروش در مدت زمان 4 ماه بود.

 

 

 

 

مجتمع مسکونی رویان (مازندران)

مجتمع مسکونی– تجاری رویان واقع دراستان مازندران بین شهرهای نور و رویان مقابل شهرک هایگاشن با سرمایه گذاری شرکت تجلی مهر ایران که یک هلدینگ عمران و ساختمانی (وابسته به موسسه مالی و اعتباری مهر) احداث شده است. مساحت زمین پروژه 3936 متر مربع با زیر بنای 11969 متر مربع می باشد، 98 واحد مسکونی در مساحت 8194 متر مربع و با مساحت تجاری 1235 متر مربع که شامل (کافی شاپ- استخر و سونا جکوزی) می باشد.

شرکت دوان ایرانیان کارگزار بازاریابی و فروش این پروژه مسکونی در سال 1390 بوده است.

 

 

Page 1 of 2