یکی از مهم‌ترین مباحثی که در چند دهه گذشته به عنوان یک موضوع اساسی در زندگی شهرنشینی مطرح شده، بحث مسکن و شهرسازی است. از آنجایی که افزایش جمعیت شهرها یک مسئله اجتناب‌ناپذیر است، همواره موضوع اسکان جمعیت افزوده و توسعه شهری متناسب با فرهنگ، بافت و جنس یک شهر، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان ارشد شهری است.
کنفرانس بناهای بلند به عنوان یکی از موفق ترین نمونه کنفرانسهای علمی مرتبط با حوزه شهرنشینی سعی در بررسی همه جانبه موضوع بلندمرتبه سازی در شهرها دارد و مرکز توجه خود را روی موضوع حیات پایدار شهری قرار داده است. سومین دوره از این کنفرانس در پی موفقیت دوره های قبل (در سالهای 93 و 94) در دی ماه سال 95 و با محوریت موضوع "شهر سبز" برگزار شده و کارگروه های مختلف به بررسی ابعاد مختلفی از پدیده بناهای بلند در رشد شهرها پرداختند.
ساخت و ساز پایدار در شهرها شامل گستره وسیعی از مطالعات، روش های اجرایی، فن آوری های روز، استانداردهای کیفی و تحلیل شرایط اقتصادی می باشد. تمامی این موارد زمانی از جایگاه اجرایی برخوردار خواهند شد که ساخت یک بنای بلند با توجه به شرایط و قیمت زمین، مجوزها، نیروی کار، هزینه ساخت و غیره مقرون به صرفه باشد و بتواند برمبنای اصول استاندارد تعریف شود. در همین زمینه، مقاله مهندس بشیر انیسی، مدیر عامل شرکت دوان ایرانیان، با عنوان "جایگاه برندینگ و مدیریت اموال در استراتژی های پریمیوم در بناهای بلند" در کارگروه تخصصی اقتصاد و مالی ارائه شده و در کتاب سومین کنفرانس بناهای بلند نیز به چاپ رسید.
موضوع اصلی این مقاله این است که چگونه می توان پروژه های ساختمانی بلند را سودمند کرده و استراتژی¬های قیمت گذاری پریمیوم را تدوین نمود؟ در این مقاله ابتدا اجزای نوین برندینگ در بناهای بلند مطرح شده و سپس یکی از مهمترین این ابعاد، یعنی ارائه خدمات، بررسی شده است. امروزه طبق تجارب موفق جهانی و نظریه های به روز دنیا، ارزش یک ساختمان و یا برج توسط مجموعه ای از مفاهیم چهارگانه خدمات، موقعیت مکانی، تصویر ذهنی و ویژگی های خود ساختمان (طراحی و عملکرد) تعیین می شود که در کنار یکدیگر برند یک ساختمان را تشکیل میدهند. بنابراین قراردادن یک ساختمان در زمره ساختمان های لوکس و با قیمت بالا و تعیین قیمت گذاری پریمیوم، تنها به نوع معماری و یا موقعیت مکانی آن بستگی ندارد و وابسته به مجموعه ای از عوامل است. در میان این چهار مفهوم، با تغییر شکل نوع سکونت و کار و افزایش تعداد بناهای بلندمرتبه در شهرها، خدمات تبدیل به حوزه ای جدانشدنی از شکل گیری مفهوم برند در ساختمان، خصوصا در بناهای بلند شده است که امروزه آن را در سرتاسر جهان با اصطلاح مدیریت اموال property management می شناسند. مدیریت اموال فرآیندی گسترده است که از تصمیم گیری های اولیه برای ساخت یک ساختمان آغاز شده و تا مراحل بهره برداری ادامه دارد. درحالیکه موقعیت مکانی، تصویر ذهنی و ویژگی های ذاتی ساختمان سبب جذب مخاطب به یک ساختمان در وهله اول هستند، خدمات مفهومی است که سبب حیات مداوم بنا در طول زمان خواهد شد و همواره آنرا در دسته ساختمان های با ارزش سرمایه گذاری بالا قرار می دهد.
مهندس انیسی در کارگروه اقتصاد و مالی بیان کرد که امروزه تغییر روشهای سکونت و کسب و کار نیازمند تغییر چارچوب های اجرایی در نگهداری و مدیریت یک ساختمان بلندمرتبه می باشد و رضایتمندی استفاده کنندگان جز با دریافت خدمات مناسب و با استاندارد در مقیاس های مختلف، حاصل نخواهد شد. ارائه این مقاله در کارگروه اقتصاد و مالی بالاترین درصد رضایتمندی مخاطبان در نظرسنجی روز نخست سومین کنفرانس بناهای بلند را به دنبال داشت.

برای مشاهده اخبار و تصاویر سومین کنفرانس بناهای بلند روی لینک زیر کلیک کنید:
سومین کنفرانس بناهای بلند

برای دریافت مقاله "جایگاه برندینگ و مدیریت اموال در استراتژی های پریمیوم در بناهای بلند" به بخش دانشنامه، معرفی مقالات مراجعه کنید.

 

 

نظر سنجی وضعیت مسکن در کشور در "ساخت و ساز"

ذهنیت عموم مردم، از عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار در رونق بازار مسکن طی چنده اخیر بوده است. همین موضوع، دلیل بر آن بوده است تا شرکت دوان ایرانیان طی نظر سنجی منسجمی اقدام به جمع آوری نقطه نظرات مردم نسبت به تغییرات آتی بازار مسکن کند. مدیر عامل شرکت مهندسی بازاریابی وفروش دوان ایرانیان، مهندس بشیر انیسی، این موضوع را در قالب پروژه تحقیقاتی برای تیم بازاریابی شرکت مهندسی فروش دوان ایرانیان تعریف کرده تا در کنار تحلیل های کارشناسی کارشناسان، ذهنیت عموم جامعه نیز مورد تحلیل قرار بگیرد. در این پروژه، یک بات در فضای مجازی نوشته شد تا به صورت خصوصی برای خبرگان بازار و در گام بعد به صورت عمومی برای افراد عادی جامعه در فضای مجازی انتشارداده  شود. اولین مرحله تحلیل این تحقیق با جامعه آماری 570 نفره و مرحله دوم با جامعه آماری 2200 نفری آماده و در اختیار شرکت کنندگان قرار داده شده است.

ماهنامه بین المللی عمران، معماری و شهرسازی "ساخت و ساز" در شماره 166، آذر 1395، با توجه به اهمیت این تحلیل، گزارشی از این پروژه تحقیقاتی را با عنوان "کشور در انتظار رونق مسکن" چاپ کرده است.

برای مشاهده مقاله، روی لینک زیر کلیک کنید. 

مجله ساخت و ساز، شماره 166

 برای مشاهده مجله ساخت و ساز، شماره 166، روی لینک زیر کلیک کنید:

ساخت و ساز، شماره 166

شرکت دوان ایرانیان به عنوان شرکت پیشرو در ارائه مفاهیم جدید بهره برداری پروژه های ساختمانی در ایران همواره تلاش می نماید تا مفاهیم بین المللی بهره برداری، منطبق بر نیاز مشتریان را بومی سازی نماید. این نگرش همواره مورد توجه سازندگان موفق و به نام در کشور بوده است؛ امروزه همه دست اندرکاران زبده این صنعت می دانند که افراد به چیزی بیش از ساخت و نقشه و متریال خوب نیاز دارند و همچنین امروزه خواست افراد فراتر از کالا ی قابل ارائه است و آنان به دریافت خدمات شایسته نیاز دارند، خدماتی که در راستای تامین آسایش و آرامش خانواده ها ارائه گردد.

از همین رو تیم های زبده مطالعاتی در شرکت دوان ایرانیان همواره در تلاش برای معرفی ایده های نو می باشند. می توان از جمله این تعاریف جدید در کشور به مفهوم Home Office  اشاره نمود مفهومی که در حدود یک سال پیش برای یکی از شاخص ترین پروژه های اداری کشور به نام برج مجلل لکسون تعریف گردید.

برج مجلل لکسون تنها برج اداری تجاری در ایران می باشد که خدمات شایسته در حد یک هتل 4 ستاره را به ساکنان واحدهای خود عرضه می نماید . دراین مفهوم شما با یک هتل که دارای دفاتر کار می باشد مواجه می شوید.

از آنجاییکه ارائه این مفهوم در کشور کاملا نوین میباشد طبیعی است که توجه مخاطبان خاص را به خود جلب می نماید. درراستای فعالیت های بازاریابی و اطلاع رسانی درخصوص این پروژه منحصر به فرد ، شرکت معظم "دیلیم" که یکی از قدیمی ترین شرکت های کره ای فعال در حوزه نفت و گاز در ایران می باشد در جلسات متمادی با کارشناسان شرکت دوان اطلاعات کاملی در خصوص این پروژه کسب نمودند.

این شرکت با داشتن سابقه طولانی فعالیت در ایران و در حوزه نفت و گاز فعال، تصمیم به حضور در بازار صنعت ساختمان گرفته است در همین خصوص تیم های مطالعاتی شرکت دایلیم در طی یک سال گذشته مطالعات و تحقیقات بسیار زیادی را در خصوص نحوه حضور در بازاراملاک و ساختمان ایران انجام داده اند.

بنا به اظهارات آقای لی یانگ هو (Lee Young Ho) مدیرارشد گروه بازرگانی دپارتمان بین الملل معماریشرکت دیلیم طی بررسی های انجام شده، ایران بازار بسیاری بکری در خصوص حضور پروژه های ساختمانی با مفاهیم و خدمات جدید می باشد و اجرای این مفهوم در برج مجلل لکسون در کنار سایر ویژگی های منحصر به فرد این پروژه اعم از موقعیت مکانی بسیار مناسب، دسترسی های عالی، دید و منظر مستقیم به دریاچه بزرگ تهران ، قرار گیری در تنها منطقه استاندارد شهری تهران این پروژه را تبدیل به موردی استثنایی و بی بدیل نموده است." ایشان از آشنایی با شرکت دوان ایرانیان به عنوان تنها شرکت تخصصی فعال در این زمینه بسیار ابراز خرسندی نمودند.

قطعاً حضور شرکت های بین المللی در این مجموعه با هدف استقرار دفاتر اصلی و مرکزی با توجه به ویژگی های شاخص این پروژه نشان از هوشمندی مدیران خواهد بود.

نتیجه نشستها و مذاکرات شرکت دوان با آقای لی یانگ هو (Lee Young Ho) و سایر مدیران آن مجموعه معظم، ابراز تمایل جهت همکاری شرکت دیلیم با شرکت دوان ایرانیان به ویژه در زمینه مهندسی بازاریابی و فروش می باشد.

برای آشنایی بیشتر با شرکت دیلیم به وب سایت این شرکت مراجعه فرمایید:

DAELIM WEB SITE

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت دوان ایرانیان، بشیرانیسی کارآفرین برترحوزه خدمات اعلام کرد: همیشه شاهد آن بوده ایم که درکنار تحلیل های اقتصادی کارشناسان، مهمترین عامل تاثیرگذار در رونق بازار مسکن در دهه‌های اخیر، ذهنیت عموم مردم بوده است و در بسیاری از موارد دیده شده که سرگردانی افراد در انتخاب بازار، برای سرمایه گذاری برخلاف تمام تحلیل ها منجر به هجوم مردم به یک بازارو ایجاد تورم و گاهی تشکیل حباب قیمتی شده است.

وی با اشاره به واکنش های مثبت  گزارش 14 فروردین یکی از روزنامه های اقتصادی  با عنوان" نظر60 اقتصادان "در تحلیل بازارمسکن سال 95 و ده سال تجربه مطالعات بازار و تحقیقات بازاریابی در شرکت متبوعش گفت: برآن شدیم تا در ابتدای شش ماهه دوم سال ، تحلیلی  از ذهنیت مخاطبان نسبت به بازار مسکن داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی بازاریابی وفروش دوان ایرانیان افزود: با هدف تحلیلی از ذهنیت مخاطبان، موضوع را در قالب پروژه تحقیقاتی برای تیم بازاریابی شرکت مهندسی فروش دوان ایرانیان تعریف کردیم و در این پروژه، یک بات در فضای مجازی نوشته شد تا به صورت خصوصی برای خبرگان بازار و در گام بعد به صورت عمومی برای افراد عادی جامعه در فضای مجازی انتشارداده  شود. اولین مرحله تحلیل این تحقیق با جامعه آماری 570 نفره برای افرادی که در این پرسش و پاسخ شرکت کرده بودند، ارسال شد و سپس نتایج این پیش بینی با جامعه آماری 2200 نفری آماده و در اختیار شرکت کنندگان قرار داده شد.

او تاکید کرد: در ادامه این تحقیقات در هر مرحله جامعه آماری افزایش پیدا خواهد کرد و در مقاطع بعدی مجددا پاسخ ها آمایش و به مخاطبان ارائه خواهد شد و این مراحل تا زمان رسیدن به حد ثبات ادامه خواهد یافت. براساس گفته های انیسی، جهت افزایش اطمینان در خصوص انجام این طرح تحقیقاتی علاوه بر استفاده از دانش تخصصی و درون سازمانی، از همراهی  تخصصی و علمی برخی از صاحب نظران این حوزه در خارج از شرکت نیز بهره گیری شده است و امیدواریم در سایه لطف پروردگار، با ارائه آمار و اطلاعات مربوط بتوانیم گامی موثر در جهت توسعه کشور و برنامه ریزی هر چه بهتر مسئولان و هدف گذاری بهینه تر از سوی بنگاه های اقتصادی برداریم.   

گفتنی است برای دسترسی به مشروح گزارش بخش اخبار وب سایت شرکت، نتایج بزرگترین طرح تحقیقاتی در مورد نگرش مردم به بازار مسکن را در دو نوبت اول و دوم منتشر کرده است.

برای شرکت در این طرح می توان با مراجعه به انتهای خبر نتایج اولیه بزرگترین طرح تحقیقاتی در مورد نگرش مردم به بازار مسکن و کلیلک بر +  یا جستجوی دستی بات  @wikimaskan_bot در اپلیکیشن تلگرام در این طرح مشارکت داشته باشید.

 

 

هایپراستار

فضاهای خرید بزرگ همچون هایپرمارکت و هایپر استار در محلات شهری مدتی است با استقبال بالایی از طرف مشتریان مورد توجه واقع شده اند و در حال توسعه هستند .آنچه در مورد توسعه این فضاها حائز اهمیت است در نظر گرفتن استانداردهای بالای طراحی برای فضاهای در نظر گرفته شده است. فضاهایی همچون بارانداز، آزمایشگاه و لابراتوار، مسیرهای ترددی، پارکینگ، فضاهای مشاع، فضاهای خرید و ... مواردی هستند که از همان ابتدای امر باید در طرحهای توسعه دیده شوند و تمامی استانداردها و نکات طراحی برای آنها رعایت شود.

فروشگاه هايپر استار اولين فروشگاه زنجيره‌اي در ايران مي‌باشد كه موفق به كسب استاندارد HACCP شده است ، این استاندارد با هدف ايمن سازي فرآيندهاي توليد مواد غذايي و پيشگيري از بروز حوادث ناشي از مشكلات بهداشتي مواد غذايي صورت گرفته است. استقرار چنين سيستمي، اين امكان را به فروشگاه هايپراستار داده است كه كنترل مناسب و موثري در طول فرآيند هاي پذيرش محصولات، انبار و نگهداري آن‌ها صورت پذيرد. مزيت اين استانداردسازی، ايجاد اطمينان در مشتريان فروشگاه هايپراستار از كيفيت محصولات قابل ارايه مي‌باشد. با پياده‌سازي چنين سيستمي از هر گونه مخاطرات شيميايي، ميكروبي و فيزيكي كه ممكن است در فرآورده‌هاي غذايي موجب خسارت رساندن به مشتري شود، پيشگيري مي‌نمايد.

استانداردهای بالای فروشگاه های هاپیر و تنوع بسیار زیاد اقلام موجود دراین فروشگاه و گرایش مردم به خرید از آن ها، منجر گردیده تا حضور این فضاها دریک پروژه چند منظوره سبب افزایش پاخور و رفت و آمد افراد گردد و توجیه پذیری طرح را افزایش دهد. این فضاها به عنوان یکی از قطب ها یا آهنرباهای ( magnet) سودآوری پروژه های عظیم در کشور عنوان می شوند. ورود فروشگاه هایپراستاربه ایران  تغییرات بزرگی در عرصه فروشگاه های زنجیره ای از جمله: وارد کردن فرهنگ جدیدی از نحوه مشتری مداری، چیدمان، استراتژی فروش، تنوع محصولات، ارائه و معرفی محصولات (Promote , Sampling)  و ... را به دنبال داشته است.

شرکت دوان ایرانیان در نقش مشاور و کارگزار انحصاری پروژه های در دست ، همواره در راستای ارائه مشاوره و پیشنهادهای سود آوردر پروژه های ایفای نقش نموده است. در حال حاضر با بررسی های انجام شده در خصوص دو پروژه عظیم چند منظوره مرکز تجاری شهریار  واقع در شهریار وپروژه اهواز پیشنهاد راه اندازی فروشگاه هایپراستار به عنوان قطب جاذب جمعیت را در این دو مکان مطرح نموده است.

در ادامه بررسی های لازم جهت راه اندازی فروشگاه توسط تیم های مجرب هر یک از پروژه های عنوان شده، صورت گرفته و برای جمع بندی نهایی، بازدیدی در تاریخ 95/7/3 از بخش های پشیبانی این فروشگاه ها صورت گرفت.

فروشگاه معین مال واقع در بلوار استاد معین که در دسته بندی فروشگاه های Super Market و فروشگاه صبا وافع در خیابان کارگر جنوبی که در دسته بندی فروشگاه های Compact Market  می باشد، توسط تیم های فنی و مهندسی مورد بازدید قرار گرفت. در پایان ابراز خرسندی از جانب هر دو گروه و ارسال نقشه های مربوط به شرکت ماف پارس جهت بررسی امکان راه اندازی فروشگاه در این پروژه ها در دستور کار قرار گرفت.

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت دوان ایرانیان، بشیرانیسی کارآفرین برترحوزه خدمات اعلام کرد: همیشه شاهدآن بوده ایم که درکنار تحلیل های اقتصادی کارشناسان، مهمترین عامل تاثیرگذار در رونق بازار مسکن در دهه‌های اخیر، ذهنیت عموم مردم بوده است و در بسیاری از موارد دیده شده  که سرگردانی افراد در انتخاب بازار، برای سرمایه گذاری برخلاف تمام تحلیل ها منجر به هجوم مردم به یک بازارو ایجاد تورم و گاهی تشکیل حباب قیمتی شده است.

وی با اشاره به واکنش های مثبت  گزارش 14 فروردین یکی از روزنامه های اقتصادی  با عنوان" نظر60 اقتصادان "در تحلیل بازارمسکن سال 95 و ده سال تجربه مطالعات بازار و تحقیقات بازاریابی در شرکت متبوعش گفت: برآن شدیم تا در ابتدای شش ماهه دوم سال  ، تحلیلی  از ذهنیت مخاطبان نسبت به بازار مسکن داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی بازاریابی وفروش دوان ایرانیان افزود: با هدف تحلیلی از ذهنیت مخاطبان، موضوع را در قالب پروژه تحقیقاتی برای تیم بازاریابی شرکت مهندسی فروش دوان ایرانیان تعریف کردیم و در این پروژه ، یک بات در فضای مجازی نوشته شد تا به صورت خصوصی برای خبرگان بازار و در گام بعد به صورت عمومی برای افراد عادی جامعه در فضای مجازی انتشارداده  شود. این کارآفرین ادامه داد: اولین مرحله تحلیل این تحقیق با جامعه آماری 570 نفره­ آماده و برای افرادی که در این پرسش و پاسخ شرکت کرده بودند، ارسال شد.

او تاکید کرد: در ادامه این تحقیقات در هر مرحله جامعه آماری افزایش پیدا خواهد کرد و در مقاطع   1500 و 2500 نفری،  مجددا پاسخ ها آمایش و به  مخاطبان ارائه خواهد شد و این مراحل تا زمان رسیدن به حد ثبات ادامه خواهد یافت . براساس گفته های انیسی، جهت افزایش اطمینان در خصوص انجام این طرح تحقیقاتی علاوه بر استفاده از دانش تخصصی و درون سازمانی، از همراهی  تخصصی و علمی برخی از صاحب نظران این حوزه در خارج از شرکت نیز بهره گیری شده است و امیدواریم در سایه لطف پروردگار، با ارائه آمار و اطلاعات مربوط بتوانیم  گامی موثر در جهت توسعه کشور و برنامه ریزی هر چه بهتر مسئولان و هدف گذاری بهینه تر از سوی بنگاه های اقتصادی برداریم.   

گفتنی است برای دسترسی به مشروح گزارش بخش اخبار وب سایت شرکت، نتایج اولیه بزرگترین طرح تحقیقاتی در مورد نگرش مردم به بازار مسکن را منتشر کرده است.

برای شرکت در این طرح می توان با مراجعه به انتهای خبر نتایج اولیه بزرگترین طرح تحقیقاتی در مورد نگرش مردم به بازار مسکن و کلیلک بر +  یا جستجوی دستی بات wikimaskan_bot@ در اپلیکیشن تلگرام در این طرح مشارکت داشته باشید.

 

 

پروژه تجاری فاخر ارومیه

گروه مهندسین مشاور معماری YAP طرحهای خود را برای توسعه پروژه بینظیر سیتادیوم ارومیه به صورت نهایی ارائه کرد. پروژه سیتادیوم ارومیه، پروژه ای تجاری در شهر ارومیه است که در زمینی به مساحت 53500 مترمربع و در 5 طبقه در حال اجرا و ساخت می باشد. این پروژه که متعلق به شهرداری شهر ارومیه بوده است، هم اکنون با مشارکت سرمایه گذار جدید در مرحله جدیدی از توسعه با سیاستهای جدید ساخت قرار گرفته است. این برای اولین بار است که همکاری چند جانبه یک شرکت مهندسی بازاریابی و فروش (دوان ایرانیان) و یک شرکت مشاوره فنی و مهندسی خارجی (گروه معماری یاپ) به همراه مشاور بومی پروژه و تیم اقتصادی کارفرما در قالب یک کارگروه مهندسی ارزش تشکیل و به فعالیت پرداختند.

مهندس بشیر انیسی سیاست های استراتژیک خود را برای ساخت، توسعه، فروش و بهره برداری این پروژه در اختیار گروه سازنده و سرمایه گذار قرار داده بودند و در راستای همین سیاست ها، گروه یونانی YAP به اصلاح محصول و مهندسی ارزش پرداخت و سه آلترناتیو طراحی را ارائه کرد. در راستای مدل بهره برداری نوین تعریف شده توسط شرکت دوان ایرانیان، گزینه نهایی برای پروژه تجاری سیتادیوم ارومیه در دو فاز اجرایی طراحی شد. هدف از طراحی و اجرای این مجتمع تجاری در دوفاز استفاده بهینه و حداکثری از قابلیتهای بهره برداری در زمان کوتاهتر است.

روند و فازبندی اجرایی ساخت، پارکینگ های کافی و مدرن برای مجتمع تجاری، طراحی نوین و به روز ساختمان، سکانس بندی مناسب فضاهای داخلی، وجود فضای وسیع هایپراستار و مدل بهره برداری نوین و کارآمد از عواملی هستند که سیتادیوم ارومیه را در منطقه خود تبدیل به پروژه ای بی رقیب ساخته است. 

YAP website

 

بازدید مدیران ارشد Decathlon از پروژه شهریار

صبح روز چهارشنبه 95/6/24 مرکز تجاری شهریار، میزبان مدیران ارشد شرکت Decathlon فرانسه بود. مدیران این شرکت که خردادماه جاری برای اولین بار از مرکز تجاری شهریار بازدید نموده و نسبت به همکاری با مجموعه بسیار علاقه نشان داده بودند، برای بررسی جانمایی و انتخاب فضا و بررسی شرایط همکاری درقالب یک هیات 4 نفره، مهمان مرکز تجاری شهریار بودند.

برند Decathlon یا براساس نوشتار فارسی آن دیکاتلون، یکی از تولید و عرضه کنندگان لوازم مختلف ورزشی از لوازم بدنسازی گرفته تا دوچرخه و لباس و کفش های ورزشی در جهان بوده و باتوجه به قیمت عرضه مناسب محصولات، جایگاه ویژه ای را بین مشتریان طیف های مختلف و ورزشکاران رشته های مختلف برای خود به وجود اورده است و شعبات بسیاری در شهرهای بزرگ جهان دارد.

Decathlon که درسال 1976 در شهر لیل فرانسه و از یک فروشگاه آغاز به کار نمود، اکنون یکی از بزرگترین فروشندگان لوازم ورزشی با درآمدی بالغ بر 9 میلیارد یورو می باشد و بیش از 70000 نفر نیرو در مجموعه شعبات آن مشغول به کار هستند.

به احتمال قوی، حضور در مرکز تجاری شهریار، نخستین حضور رسمی این برند برتر بین المللی در ایران خواهدبود.

 

 
پیش بینی ابعاد مسکن در ابعاد واقعیت

این یک حقیقت است که باور عموم جامعه، عامل تاثیر گزار در روند حرکت و موثر بر داینامیک های بازار می باشد و همواره نگاه مردم نسبت  به رونق  آتی، دقیق تر ین پیش بینی درباره بازار مسکن بوده است  و می توان بهترین برنامه ریزی ها را  بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی از جامعه آماری خبرگان و همچنین افراد موثر در ان بخش از بازار انجام داد. در همین راستا شرکت دوان ایرانیان  به عنوان رهبر بازار املاک و مستغلات اقدام به برگزاری نظر سنجی از بخشی از افراد جامعه به عنوان نمونه آماری مبادرت ورزیده تا در انتهای این نظر سنجی امکان ارائه بینشی از آینده سرمایه گذاری در حوزه مسکن ؛ با رویکرد ساخت و یا سرمایه گذاری امکان پذیر گردد .

در طراحی این ربات از نظرات خبرگان بازار مسکن حال حاضر استفاده شده است. امکان شرکت در این نظر سنجی از هر یک از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

 آدرس تلگرام: wikimaskan_bot@

کانال شرکت دوان ایرانیان: https://telegram.me/Theoneiranian