پروژه تجاری فاخر ارومیه

گروه مهندسین مشاور معماری YAP طرحهای خود را برای توسعه پروژه بینظیر سیتادیوم ارومیه به صورت نهایی ارائه کرد. پروژه سیتادیوم ارومیه، پروژه ای تجاری در شهر ارومیه است که در زمینی به مساحت 53500 مترمربع و در 5 طبقه در حال اجرا و ساخت می باشد. این پروژه که متعلق به شهرداری شهر ارومیه بوده است، هم اکنون با مشارکت سرمایه گذار جدید در مرحله جدیدی از توسعه با سیاستهای جدید ساخت قرار گرفته است. این برای اولین بار است که همکاری چند جانبه یک شرکت مهندسی بازاریابی و فروش (دوان ایرانیان) و یک شرکت مشاوره فنی و مهندسی خارجی (گروه معماری یاپ) به همراه مشاور بومی پروژه و تیم اقتصادی کارفرما در قالب یک کارگروه مهندسی ارزش تشکیل و به فعالیت پرداختند.

مهندس بشیر انیسی سیاست های استراتژیک خود را برای ساخت، توسعه، فروش و بهره برداری این پروژه در اختیار گروه سازنده و سرمایه گذار قرار داده بودند و در راستای همین سیاست ها، گروه یونانی YAP به اصلاح محصول و مهندسی ارزش پرداخت و سه آلترناتیو طراحی را ارائه کرد. در راستای مدل بهره برداری نوین تعریف شده توسط شرکت دوان ایرانیان، گزینه نهایی برای پروژه تجاری سیتادیوم ارومیه در دو فاز اجرایی طراحی شد. هدف از طراحی و اجرای این مجتمع تجاری در دوفاز استفاده بهینه و حداکثری از قابلیتهای بهره برداری در زمان کوتاهتر است.

روند و فازبندی اجرایی ساخت، پارکینگ های کافی و مدرن برای مجتمع تجاری، طراحی نوین و به روز ساختمان، سکانس بندی مناسب فضاهای داخلی، وجود فضای وسیع هایپراستار و مدل بهره برداری نوین و کارآمد از عواملی هستند که سیتادیوم ارومیه را در منطقه خود تبدیل به پروژه ای بی رقیب ساخته است. 

YAP website

 

بازدید مدیران ارشد Decathlon از پروژه شهریار

صبح روز چهارشنبه 95/6/24 مرکز تجاری شهریار، میزبان مدیران ارشد شرکت Decathlon فرانسه بود. مدیران این شرکت که خردادماه جاری برای اولین بار از مرکز تجاری شهریار بازدید نموده و نسبت به همکاری با مجموعه بسیار علاقه نشان داده بودند، برای بررسی جانمایی و انتخاب فضا و بررسی شرایط همکاری درقالب یک هیات 4 نفره، مهمان مرکز تجاری شهریار بودند.

برند Decathlon یا براساس نوشتار فارسی آن دیکاتلون، یکی از تولید و عرضه کنندگان لوازم مختلف ورزشی از لوازم بدنسازی گرفته تا دوچرخه و لباس و کفش های ورزشی در جهان بوده و باتوجه به قیمت عرضه مناسب محصولات، جایگاه ویژه ای را بین مشتریان طیف های مختلف و ورزشکاران رشته های مختلف برای خود به وجود اورده است و شعبات بسیاری در شهرهای بزرگ جهان دارد.

Decathlon که درسال 1976 در شهر لیل فرانسه و از یک فروشگاه آغاز به کار نمود، اکنون یکی از بزرگترین فروشندگان لوازم ورزشی با درآمدی بالغ بر 9 میلیارد یورو می باشد و بیش از 70000 نفر نیرو در مجموعه شعبات آن مشغول به کار هستند.

به احتمال قوی، حضور در مرکز تجاری شهریار، نخستین حضور رسمی این برند برتر بین المللی در ایران خواهدبود.

 

 
پیش بینی ابعاد مسکن در ابعاد واقعیت

این یک حقیقت است که باور عموم جامعه، عامل تاثیر گزار در روند حرکت و موثر بر داینامیک های بازار می باشد و همواره نگاه مردم نسبت  به رونق  آتی، دقیق تر ین پیش بینی درباره بازار مسکن بوده است  و می توان بهترین برنامه ریزی ها را  بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی از جامعه آماری خبرگان و همچنین افراد موثر در ان بخش از بازار انجام داد. در همین راستا شرکت دوان ایرانیان  به عنوان رهبر بازار املاک و مستغلات اقدام به برگزاری نظر سنجی از بخشی از افراد جامعه به عنوان نمونه آماری مبادرت ورزیده تا در انتهای این نظر سنجی امکان ارائه بینشی از آینده سرمایه گذاری در حوزه مسکن ؛ با رویکرد ساخت و یا سرمایه گذاری امکان پذیر گردد .

در طراحی این ربات از نظرات خبرگان بازار مسکن حال حاضر استفاده شده است. امکان شرکت در این نظر سنجی از هر یک از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

 آدرس تلگرام: wikimaskan_bot@

کانال شرکت دوان ایرانیان: https://telegram.me/Theoneiranian 

 

روز گذشته اعضای هیات مدیره شرکت ساختمانی ایرانیان اطلس از برج مسکونی ساحلی اطلس کیش بازدید داشتند. در این بازدیدآقایان دکتر ایت الله ابراهیمی؛ رئیس هیات مدیره ، مهندس فرهاد روزخوش؛ نائب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل، مهندس محمد علی شایسته نیا؛ عضو هیات مدیره ، مهندس علیرضا شمیرانی؛ میدر عامل شرکت ایران اطلس کیش، حضورداشتند و به بررسی ابعاد و زاوایای مختلف وضعیت فعلی پروژه، نحوه ارائه خدمات به  خریداران، سیستم مدیریت بهره برداری در حال انجام و میزان رضایت خریداران و ساکنین این پروژه منحصر به فرد پرداختند.

همواره تعهد سازمانی نیز بر مشتری تاکید دارد. مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management) یک استراتژی کسب و کار است به این لحاظ مدیران موفق همواره می کوشند به مشتریان خدماتی متمایز ارائه کنند و با دو روش؛ تعهد خود را نسبت به مشتری نشان می دهند. یکی از این روش ها انجام خدمت و دیگری ایجاد اهمیت برای مشتری است. نظر به این دیدگاه تعریف سیستم های خدمات یکپارچه و کاربردی و نظارت مستقیم بر نحوه عمل به این خدمات یکی از اقدامات مهم شرکت ایرانیان اطلس در برج مسکونی ساحلی اطلس کیش می باشد.

 
فروش ویژه

فروش انتهائی‌ترین بخش عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطه بلندمدت با مشتریان است. همه فروشندگان موفق بر این موضوع واقفند که برای به سرانجام رسانیدن یک معامله  موفق علاوه بر توانمندی ها و تلاش خود به ابزارها و پتانسیل های بالقوه نیز نیاز دارند.

برج مسکونی – ساحلی اطلس کیش به عنوان یک نمونه کامل این فرایند از دید مشتریان مطرح شده است. موقعیت ویژه و منحصر به فرد برج در جزیره کیش که  آن را به یک انتخاب ممتاز تبدیل نموده است در کنار شرایط واگذاری خاص و منعطف پروژه به کمک سیستم بازاریابی شرکت دوان آمده است تا در بتوان قطعات این پازل را در کنار هم به شکلی قرار داد که درنهایت منجر به کسب رضایت خریداران بالقوه حضورشان در جمع مالکان گردد.

یکی از برترین شرکت های حوزه سرمایه گذاری، شرکت توسعه اقتصاد آیندگان، نمونه بارز هماهنگی در این زنجیره از ابتدا تا به انتها می باشد. این مجموعه با انتخاب با خرید 10 واحد از برج مسکونی اطلس کیش مصداق بارز این موضوع می باشد.

 

برندهای برتر بین المللی در مسیر شهریار

در ادامه روند حضور برندهای برتر بین المللی و داخلی در مرکز تجاری شهریار، آقای سامرجوما مدیر توسعه خاورمیانه شرکت بین‌‌المللی آزادیا گروپ از لبنان، از مرکز تجاری شهریار بازدید نمودند. مرکز تجاری تفریحی شهریار در زمینی به وسعت 10800 متر مربع با زیر بنای 108348 متر مربع در 11 طبقه در حال احداث  می باشد  این پروژه عظیم تجاری، اولین مرکز تجاری و تفریحی در شهریار و در بهترین موقعیت  مکانی شهر به لحاظ تجاری واقع شده است.

شرکت آزادیا بیش از 20سال در زمینه همکاری با برندهای مختلف جهان همکاری دارد و نمایندگی انحصاری بیش از 120برند بین‌المللی را دارد. این شرکت در حال حاضر نمایندگی سه برند هلدینگ اسپانیایی ایندی ‌تکس را در ایران دارد. زارا، ماسیمو دوتی و برشکا از این دست هستند که با وجود شرایط پساتحریم، خود را برای حضور در بازار ایران آماده می‌ کنند.

آقای سامر جوما در بازدید از مرکز تجاری شهریار، ضمن اطلاع از امکانات و روند ساخت مجموعه، از پیش بینی های انجام شده درخصوص مدیریت بهره برداری مجموعه که توسط شرکت دوان درحال تدوین قوانین می باشد، ابراز رضایت نموده و درخصوص استقرار تعدادی از برندهای رده متوسط گروه آزادیا در مجموعه مرکز تجاری شهریار اعلام آمادگی نمودند. 

از زبان مدیر توسعه شرکت آزادیا

 

"پس از برجام شاهد ورود نمایندگان شرکت های خارجی به کشور جهت بررسی بازار و انجام مذاکرات با طرف های ایرانی هستیم. غالباً محوریت این مذاکرات، میزان و نحوه سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران است و این سئوال از ذهن می گذرد که ایران تا چه حد نیازمند سرمایه گذاری خارجی است. "

 

به گزارش خبرگزاری جهان اقتصادی، بشیر انیسی مدیرعامل شرکت دوان ایرانیان به عنوان اولین شرکت مهندسی بازاریابی و فروش در صنعت ساختمان درتحلیلی با طرح این سوالات که آیا در تمام بخش ها و حوزه ها نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم؟ ورود و سرمایه گذاری شرکت های خارجی چقدر زمان می برد و چه چالش هایی دارد؟ گفت: باید تصدیق کرد که برای کشوری چون ایران با بازار مصرفی بزرگ و شرایط جغرافیایی منحصر به فرد و اقتصاد در حال توسعه، سقفی برای سرمایه گذاری نمی توان تعریف کرد.

این امر به خصوص در پروژه های زیر بنایی ساخت و توسعه راه ها، راه سازی ، شبکه ریلی ، تجهیز خطوط هوایی، معادن، حمل و نقل، نفت و گاز و ... که بیشـترین حجم سرمایه را از دولـت و بنـگاه های بزرگ اقتصادی نیمه خصوصی و خصوصی جذب می کند، بیشتر مشهود است. به گفته این کارآفرین برتر، طبیعی است که بنگاه های کوچک اقتصادی نیز در این مذاکرات جهت ارتقای سهم بازار، ایجاد بازارهای جدید یا کار آفرینی تمایل به جذب سرمایه های خارجی درخواست سرمایه گذاری از طرف های خارجی داشته باشند، حال این سوال مطرح می شود که آیا در ایران چالش جذب سرمایه در پروژه های متوسط و کوچک به نبود سرمایه برمی گردد یا دانش کافی؟ آیا باید به دنبال ثروت شرکت های خارجی بود یا از علم آنها در مدیریت و ارائه خدمات لازم بهره برد؟

 

بشیر انیسی کار آفرین برگزیده جشنواره جوان ایرانی در بخش خدمات در صنعت ساختمان افزود: به عنوان مثال در توسعه صنعت ساختمان و شرکت های توسعه دهنده امـلاک و مستغـلات (developer companies) شاهـد تورم بیش از حد سرمایه (زمین، پروژه نیمه کاره( در شرکت ها هستیم و تفکر مدیریت سرمایه در این شرکت ها هنوز در فلسفه تولید غوطه ور است ، فلسفه ای که تاریخ مصرف آن فقط در زمان هایی کارکرد داشته که تقاضا دربازار بیشتر از عرضه بوده و متقاضیان در صف خرید هر آنچه تولید می شد می ماندند و تورم ها مشکلات و عیوب یک تولید نا کارآمد را می پوشاند.
در حال حاضر با تغییر رفتار خریداران و مصرف کنندگان و با تاسیس و روی کار آمدن شرکت های تخصصی در این حوزه چندین شرکت در حوزه تخصصی این صنعت، خلاء جدی کمبود شرکت های خدماتی، نبود دانش کافی، عدم وجود تجربه مدیریتی وعدم آشنایی مدیران و کارشناسان با شرکت های سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات بیش از پیش احساس می شود.

مدیر عامل شرکت دوان ایرانیان اولین شرکت مهندسی بازاریابی و فروش در صنعت ساختمان و کارآفرین برگزیده وزارت کار در سال 87 معتقد است: "علم بهتر است تا ثروت"بدین معنی که شرکت های ساختمانی می توانند از فرصت پیش رو در مذاکرات با شرکت های خارجی در حوزه های دانــش محور مانند project management development ، property management ،management mall  تکنیک های برند سازی وغیره استفاده کنند و به جای انتظار تا رسیدن تورم مجدد و پا فشاری برفلسفه تولید ، فلسفه محصول و فلسفه فروش به کمک علم حاصل از تجربه شرکت های خارجی به برند سازی و ایجاد ارزش افزوده پرداخته و مطمئن باشند مخاطب هوشمند امروز صنعت ساختمان تفاوت ها را در ارائه خدمات، نوع کانسپت ها و طراحی ها، متدهای بازاریابی و فروش، خدمات پس از فروش و ... تشخیص خواهد داد.

به اعتقاد وی امروز دانش مدیریت سرمایه و مدیریت تولید در صنعت ساختمان در بزرگترین دانشگاه های دنیا تدریس می شود و به راحتی می توان با سرمایه های موجود کشور و با توجه به دانش روز ، صنعت ساختمان را در کشور متحول کرد . در دنیای امروز شعار  location، location، location در صنعت املاک و مستغلات جای خود را به location ، service ،performance ، image  داده است که رسیدن به آن تنها با داشتن دانش مرتبط و تجربه کافی امکان پذیر است.

 

 روزنامه جهان اقتصادی

 

 

 

 

 

عملیات خاکبرداری قطعه زمین الحاقی اجرایی شد

پروژه اداری تجاری لکسون به عنوان طلایه دار شاخص ترین پروژه ساحل شرقی در حال ساخت می باشد . نظر به استقبال بسیار زیاد مراجعین جهت سرمایه گذاری دراین پروژه منحصر به فرد  و پیش بینی بازار رو به رشد صنعت ساختمان، شرکت توسعه ابنیه همت اقدام به خرید زمین جوار پروژه به جهت توسعه فضای این برج لوکس نمود.

عملیات خاکبرداری قطعه زمین الحاقی همزمان با  ایام میهمانی خدا و میلاد امام حسن مجتبی (ع) مورخ 01 / 04 / 95 آغاز گردید و با توجه به برنامه ریزی های مدون بخش اجرایی این مجموعه امید است تا با افزایش سرعت کاردر زمین الحاقی هر دو بخش به لحاظ پیشرفت فیزیکی به سطح یکسان رسیده و طبق جدول زمانبندی پروژه، هردو بخش یکپارچه گردیده و به بهره برداری برسد.

پروژه اداری تجاری لکسون به عنوان سرآمد ترین پروژه در منطقه همچنان از برنامه پیشرفت فیزیکی جلو می باشد و همین خود از امتیازات بارز این پروژه بوده است.

مفهوم Home Office  برای اولین بار در ایران بر روی این پروژه تعریف شده است، از جمله مزیت های پروژه های منحصر به فرد ساختمانی در دنیا توجه خاص به نیاز های افراد و ساکنین آنان به شمار می آید، با توجه به معضلات بسیار زیاد ترافیکی در کلان شهر تهران این مفهوم به عنوان راهکار جدیدی درمدیریت بهتر کسب و کار در اختیار مدیران قرارداده است.

 
برندهای برتر در مسیر شهریار

در راستای فراهم آوردن امکان حضور برندهای برتر کشور در مرکز تجاری شهریار، مرکز تجاری شهریار، میزبان جناب آقای محمود محمدی مدیر محترم برند ارزشمند سالیان (SALIAN) بود و ضمن بازدید از مراحل ساخت پروژه با امکانات و زیرساختهای این مرکز از نزدیک آشنا شدند. در ادامه ایشان ضمن ابراز خوشحالی از احداث مرکز تجاری بااین استانداردها در شهریار، آمادگی خود را برای حضور برند سالیان که از برندهای خوشنام و باسابقه پوشاک کشورمان می باشد، در این مجموعه اعلام داشتند.

مرکز تجاری شهریار علاوه بر میزبانی برندهای برتر داخلی، میزبان برندهای بین المللی نیز خواهدبود. مهندس محمدی مدیر فروش مرکز تجاری شهریار ضمن اعلام این مطلب اضافه کرد "درکنار ساخت باکیفیت و استاندارد، یک مرکز تجاری نیاز به حضور برندهای برتر و شناخته شده برای تضمین موفقیت آینده خود خواهد داشت. لذا شرکت دوان ایرانیان بعنوان مشاور بازاریابی و فروش مرکز تجاری شهریار علاوه بر تجمیع تجربیات داخلی و بین المللی در حوزه مدیریت بهره برداری، در تلاش است تا نسبت به جذب برندهای برتر بین المللی و داخلی به این مجموعه عظیم و استاندارد اقدام نماید."

درهمین راستا مرکز تجاری شهریار میزبان جناب آقای فیلیپ، از مدیران ارشد برند فرانسوی دکتلون Decathlon از جمله برندهای  برتر پوشاک ورزشی بود و ایشان ضمن بازدید از مراحل ساخت پروژه با امکانات و زیرساخت­های این مرکز از نزدیک آشنا شدند. برند decathlon جزو عرضه کنندگان برتر پوشاک ورزشی می باشد که کار خود را از یک فروشگاه خرده فروشی در شهر لیل در سال 1976 توسط میشل لکرک Michel Leclercq آغاز نمود و پس از گذشت یه دهه، در سال 1986 در آلمان و  سپس در سال 1992 ایتالیا، در سال 1998 پرتغال و انگلستان، در سال 1999 چین، در سال 2009 هند و در سال 2012  در کشورهای جنوب شرق آسیا گسترده کرد. هولدینگ decathlon تا امروز بیش از 850 فروشگاه بزرگ (هر فروشگاه به طور متوسط 4000 مترمربع) در 22 کشور تأسیس کرده و با بیش از 20 نشان تجاری و 40 ثبت اختراع در این حوزه مشغول فعالیت می باشد.

نکته جالب توجه در این بازدید، شگفت زدگی آقای فیلیپ و مشاوران ایرانی ایشان از کیفیت ساخت و ساز و پیش بینی های آینده در خصوص نحوه بهره­ برداری پروژه بود که آنرا هم تراز مراکز تجاری بین المللی خواهد نمود.