پانوراما

چند سالیست که دیگر لوگو یک آیتم انحصاری برای شرکت ها و سازمان ها به شمار نمی آید، هر کسب و کاری برای به یاد ماندن در ذهن مشتریان نیاز دارد تا تصویری از خود در ذهن مخاطب ثبت نماید. این ثبت تصویر در اذعان مردم به شکل های مختلف انجام می شود.
ساختمان های بزرگ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در این ایام می بینیم که برخی از پروژه های ساختمانی اداری تجاری و مسکونی دیده می شد که در کنار نام ساختمان، اشکالی با عنوان لوگو قرا می گیرد.
این توجه به طراحی لوگو برای ساختمان ها اتفاقی است در راستای گام نهادن در حوزه برندینگ پروژه ، اما آن کجا و این کجا ....
یکی از اقداماتی که ما در اجرای یکپارچه هویت بخشیدن به پروژه های تحت مدیریت خود داریم، همین توجه به اجزاو ارکان هویت بصری پروژه است. قطعاً طراحی یک لوگو برای یک پروژه که دارای برنامه بازاریابی می باشد، جز اقدامات اولیه به شمار می آید.
اما این طراحی نیز بایستی از چارچوب های استاندارد تبعیت نماید. طراحان برای طراحی و پیشنهاد طرح های لوگو معیارهای خاصی دارند.
در طراحی لوگوی پروژه پانوراما (برای آشنایی با دلایل انتخاب این نام به بخش نام گذاری پروژه پانوراما مراجعه نمائید) الهام اصلی از نام پروژه گرفته شده است. در لغت این نام به معنی 360 درجه می باشد و اشاره دارد به چشم انداز 360 درجه برج های مسکونی که از هر جهت دیده میشوند. در انتخاب طرح نیز این مورد در نظر گرفته شد.
طرح ارائه شده در واقع تداعی گر دید باز و منظره ای گسترده است. همچنین حرف از خطوط و اصولی زده شده است که نقطه آغاز هر طراحی معماری وایجاد ساختار بلند مرتبه می باشد.
همچنین انتخاب رنگ های سرمه ای از گروه طیف رنگ های سرد و ملایم ، با هدف تداعی کردن آرامش و ترکیب آن با رنگ طلایی به عنوان نمادی از تفاوت و لوکس بودن صورت گرفت.