مجتمع مسکونی رویان (مازندران)

مجتمع مسکونی– تجاری رویان واقع دراستان مازندران بین شهرهای نور و رویان مقابل شهرک هایگاشن با سرمایه گذاری شرکت تجلی مهر ایران که یک هلدینگ عمران و ساختمانی (وابسته به موسسه مالی و اعتباری مهر) احداث شده است. مساحت زمین پروژه 3936 متر مربع با زیر بنای 11969 متر مربع می باشد، 98 واحد مسکونی در مساحت 8194 متر مربع و با مساحت تجاری 1235 متر مربع که شامل (کافی شاپ- استخر و سونا جکوزی) می باشد.

شرکت دوان ایرانیان کارگزار بازاریابی و فروش این پروژه مسکونی در سال 1390 بوده است.

 

 

پروژه مالی-اقتصادی مشهد

پروژه مالی اقتصادی مشهد در شهر مقدس مشهد، در ابتدای شاهراه تجاری مشهد (بلوار جانباز) و در حاشیه میدان جانباز قرار گرفته است. این مجموعه عظیم با زیر بنای بالغ بر 130 هزار مترمربع، شامل برج های چند منظوره و با کاربری های متنوعی می باشد. این برج دارای 108 واحد تجاری به مساحت کل تقریبی 29270 متر مربع و 343 واحد اداری به مساحت کل تقریبی 29270 متر مربع و دارای پارکینگ هوشمند با ظرفیت 788 خودرو به مساحت 26460 متر مربع می باشد.

در سال 1390، شرکت های بناگستران هشتم طوس و شرکت ایران اطلس، مالکین پروژه، مناقصه ای به منظور همکاری با مشاورین بازاریابی و فروش پروژه برگزار کردند که علاوه بر شرکت دوان ایرانیان، دو شرکت فروش دیگر که از جمله شرکت های فروش توانمند در این حوزه هستند نیز در این فراخوان شرکت کردند و در نهایت دوان به عنوان مشاور پروژه انتخاب شد.

 

تیم هوشمند دوان با تسلط بر مفاهیم بازاریابی و فروش و ذهن خلاق و پویای خود، پیرو قراردادی فی مابین این شرکت و شرکت بناگستران هشتم طوس، تحقیقات بازار، مطالعات فرصت، بازاریابی و فروش این پروژه که شامل استراتژی های ورود به بازار، استراتژی های قیمت گذاری، استراتژی های اطلاع رسانی و تبلیغات بود را بر عهده گرفت و در یک فرصت بسیار کوتاه و با قیمت توافق شده ای مناسب و معقول موفق به فروش 100 واحد تجاری در کنار واحدهای اداری شد.

که یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت در فروش این تعداد واحد تجاری را می توان جایگاه یابی (positioning) خوبی دانست که توسط تیم دوان انجام شد.

 

پروژه مشهد در طی زمان حدود 20 سال به صورت اسکلتی نیمه کاره و در میانه ساخت و ساز رها شده بود. در طی این سال ها هویت این پروژه بارها تغییر کرده و در بازه های زمانی مختلف نام های مختلفی برای آن انتخاب شده بود (از جمله: ساختمان فولاد، ساختمان نارنجستان، ساختمان آی تی). یکی از دلایل اصلی این تغییر هویت تغییر مالکیت پروژه بوده که با این حال؛ هرگز سبب به اتمام رسیدن ساخت آن نشده و از همین رو جلوه ای نامطلوب بصری در میدان جانبازان شهر مشهد ایجاده کرده بود. در همین راستا و در خصوص مهندسی ارزش ساختمان، یکی از چالش های اصلی پیش روی تیم دوان ایرانیان این بود که به دلیل اجرای پیش تنیده نیمی از سازه برج، اصلاح ساختاری طبقات و پلان ها مشکل و تقریبا غیرقابل اجرا بود.

 

چالش های پیش روی دوان ایرانیان

چالش ها همیشه برای دوان ارزشمند بوده و همکاری کردن در پروژه های پرچالش و پیچیده سبب درخشش ما و تأکید بر مزیت های رقابتی تیم دوان بوده است.

این موضوع سبب حساسیت مدیران دوان برای انتخاب پروژه ها شده است تا جایی که اگر پروژه ای دارای پیچیدگی خاصی نباشد، شرکت انگیزه کمتری برای ورود به آن داشته و از سوی دیگر، وجود چالش های توسعه ای اصلی ترین دلیل مراجعه کارفرمایان به شرکت دوان بوده است.

 

 

بزرگترین دغدغه مدیران پروژه مالی - اقتصادی مشهد:

جایگاه یابی ساختمان در میان مراکز اداری و اینکه برای پروژه مخاطب خاصی را متصور نبودند، اصلی ترین دغدغه مدیران این پروژه محسوب می شد.

شرکت دوان در همین راستا، با انتخاب تعدادی از واحدها و رایزنی برای واگذاری آنها به شرکت های با توان مالی بالا در مشهد توانست به عنوان نمونه ای از اقدامات بازاریابی به مدیران پروژه نشان دهد که می تواند جایگاه درست برج در بازار را تثبیت کند و توانایی های لازم در این امر را داراست. از دیگر اقدامات شرکت دوان برای معرفی پروژه در میان مخاطبان، برگزاری همایشی تحت عنوان کارآفرینان صنوف در اردیبهشت ماه سال 91 بود که در این مراسم از کارآفرینان صنوف مختلف کشور دعوت به عمل آمد و هدف از برگزاری این همایش شناسایی 5 نفر برتر هر صنف خرده فروشی بود. برگزاری این همایش نشان دهنده استراتژی دوان است که همواره سعی در معکوس کردن چرخه بازاریابی دارد. بدین روش، با هزینه ای بسیار کمتر و در مدت زمانی بسیار کارآمدتر دوان توانست بهترین های اصناف را زیر یک سقف جمع کند و پروژه مالی اقتصادی مشهد را به بهترین نحو به آنها معرفی کند. استقبال اسپانسرهای همایش در نهایت باعث شد تنها 20 درصد هزینه های برگزاری بر عهده ما باشد و اصلی ترین اسپانسر که همان پروژه مالی اقتصادی مشهد بود، توانست به خوبی خود را به جامعه مخاطب معرفی کند. بعد از برقراری یک ارتباط خوب دوسویه میان ما و اصناف، در این مرحله شرکت دوان توانست با عملکری به مراتب بالاتر امور مربوط به بازاریابی را انجام دهد و میزان فروش خود را در مدت زمانی کوتاه افزایش دهد.

 

خلاصه اقدامات تأثیرگذار شرکت دوان ایرانیان در پروژه مالی اقتصادی مشهد:

1.جایگاه یابی درست

2.انجام تحقیقات بازار، مطالعات فرصت، تعیین استراتژی های ورود به بازار، استراتژی های قیمت گذاری، استراتژی های اطلاع رسانی و تبلیغات

3.برندینگ و طراحی هویت بصری از جمله طراحی لوگو

4.اقدامی هوشمندانه برای ورود به بازار: برگزاری همایشی تحت عنوان کارآفرینان صنوف و جذب صاحبان کسب ‌وکار نامی شهرهای مختلف ایران برای آشنایی با پروژه

5.شناسایی مشتریان بالقوه پروژه

6.تعریف کمپین های بازاریابی

7.فروش تعداد مشخص واحدهای اداری در مدت زمانی کوتاه

 

همچون بسیاری از پروژه های بزرگ دیگر، با تغییر مدیرعامل پروژه مالی اقتصادی مشهد و روی کار آمدن گروه سهامداران جدید، شرکت دوان ایرانیان تقریبا پیش از انتهای مدت زمان تعیین شده برای فعالیت، مجبور به قطع همکاری خود در این پروژه شد.

 

 

 

مجتمع فرهنگی تجاری سینما آزادی (تهران)

مجتمع تجاری فرهنگی سینما آزادی واقع در خیابان بهشتی (عباس آباد) تهران نبش خیابان خالد اسلامبلی با 45  واحد تجاری در 4 طبقه و با حجم بیش از 120 هزار نفر بازدید کننده در ماه یکی از قطب های جذب هنردوستان در تهران می باشد.

پیرو مذاکرات انجام شده فی مابین شرکت دوان ایرانیان و شرکت تجلی مهر ایرانیان پیرامون مجتمع تجاری سینما آزادی و لزوم اجرای فرآیند مهندسی بازاریابی و فروش در مجتمع مذکور، دوان ایرانیان کلیه امور مربوط به بازاریابی و فروش واحدهای تجاری از جمله سناریوهای مختلف کمپین بازاریابی، قیمت گذاری واحدها، اصلاح محصول، تبلیغات محیطی و رسانه ای و ... را به عهده گرفت.

http://www.cinema-azadi.com

 

 

 

 

مجتمع مسکونی عرفان (تهران)

کارفرمای پروژه: گروه سازه پایدار قرن


آغاز دهه نود، زمانی است که گروه سازه پایدار قرن تصمیم به گسترش کسب و کار خود در صنعت ساختمان کرد و از این رو تعداد بیشماری از پروژه های ساختمانی تحت مدیریت این گروه در اقصی نقاط کشور تعریف شد. در این میان پروژه عرفان از جمله معدود پروژه های نزدیک به تحویل تحت مدیریت این گروه محسوب می شد و دیگر پروژه ها پیشرفت فیزیکی بسیار محدودی داشتند. در سال 1390 مناقصه ای به منظور آغاز همکاری با شرکت های مشاور فروش در پروژه عرفان برگزار شد و به دلیل سرشناس بودن گروه سازه پایدار قرن، افراد حقیقی و حقوقی بسیاری در این مناقصه شرکت کردند که در این میان شرکت دوان ایرانیان توانست برنده مناقصه باشد و اینگونه همکاری ما با گروه سازه پایدار قرن آغاز شد.

پروژه عرفان که حدودا دارای 700 واحد مسکونی است، از مجموعه ASP خریداری شده و هدف اصلی شرکت سازه پایدار قرن در این پروژه فروش و واگذاری یکجای آن و تزریق مالی به مجموعه بود. در این زمان دوان ایرانیان به عنوان مشاور پروژه بر مبنای تحقیقات بازار گسترده خود، تحلیل های خود را در این باره به کارفرمای محترم ارائه کرد و طبق اهداف آن روز کارفرما، آینده پروژه را این چنین پیش بینی کرد: در آن شرایط خاص بازار (دوران رکود مسکن) مطالعات ما نشان می داد که یکجا فروشی پروژه برای کارفرما ضرر بسیار بزرگی را به همراه خواهد داشت و خریدار احتمالی خواستار کسب درصد بالای سود در این معامله خواهد بود. به اعتقاد دوان اگر سازه پایدار روی قیمت های نزدیک به کارشناسی و ارزش روز پافشاری می کرد، با توجه به وسعت پروژه احتمال یافتن خریداران بالقوه برای این پروژه به صفر می رسید. بنابراین کارفرمای پروژه پس از شنیدن تحلیل های دوان ایرانیان قانع شد تا بیزینس مدل خود را تغییر داده و سیاست خود را از یکجا فروشی به فروش خرد تغییر دهد.


پروژه عرفان واقع در منطقه 22 و در نزدیکی دریاچه چیتگر که در آن زمان در حال احداث بود واقع شده است. این پروژه در زمینی به مساحت حدود 3 هکتار و با زیربنای مفید 130 هزار مترمربع مشتمل بر 4 بلوک و 8 برج ساخته شده است. دید مستقیم به دریاچه از ویژگی های تعدادی از برج های پروژه عرفان بود که در آن سال به دلیل عدم رونق و توسعه منقطه 22، موضوعی حائز اهمیت برای بازدیدکنندگان محسوب نمی شد و کارفرما نیز نتوانسته بود روی این ویژگی منحصربفرد را به عنوان یکی از خصلت های بارز پروژه مانور دهد. در همان زمان شایعات بسیاری مبنی بر شکست پروژه ساخت دریاچه مصنوعی چیتگر نیز به گوش می خورد که می توانست نقشی بسیار منفی در تصویر ذهنی مخاطبان نسبت به پروژه داشته باشد. از سوی دیگر اکثر پروژه های در حال ساخت در منطقه 22 متعلق به تعاونی ها و ارگان های خاص بوده، منطقه دارای کلاس اجتماعی مناسبی نبود و مشکلات رفاهی و عدم وجود امکانات لازم و خدمات شهری از جمله های ویژگی هایی بود که می توانست فروش عرفان را با مشکلات بسیاری مواجه سازد.


با این حال تیم 20 نفره فروش دوان ایرانیان در پروژه مستقر شد و با وجود تمامی مشکلات پیش روی پروژه و به دلیل اعتقاد راسخ خود به پیشرفت و شکوفایی منطقه 22 از یک سو و از سوی دیگر تلاش های بی وقفه برای بالا بردن سطح کیفیت و افزایش خدمات رفاهی داخل پروژه از طریق فرآیند مهندسی ارزش (به عنوان مثال: اقناع کارفرما برای طراحی لابی های برج طبق استانداردهای با کیفیت بالا)؛ توانست حضور خود در عرفان را تبدیل به یکی از موفقیت آمیزترین تجارب این شرکت سازد. اطلاعات آماری ما نشان دهنده حدود 4500 بازدید از پروژه در مدت زمان همکاری دوان در پروژه عرفان است و طبق اسناد ما، بیشترین تعداد آمار فروش واحدها حاصل حداقل سه مذاکره بوده که در نهایت منجر به خرید گشته است.


اعضای تیم فروش خاطرات خود در زمان فعالیت در عرفان را اینگونه تشریح می کنند: "زمان فعالیت ما نه تنها راه های ارتباطی به این منطقه دچار مشکل بوده و رفت و آمد تیم فروش را دردسرساز می ساخت، بلکه پروژه نیز هنوز دارای آسانسور نبود! واحدهای نمونه و تکمیل شده در 8 برج بسیار پراکنده و بعضا در طبقات بالایی قرار داشتند. در طی روز، گاهی پیش می آمد که یکی از اعضا بارها مجبور به همراهی با گروه های بازدیدکننده شود و به همین دلیل بارها پله های نیمه آماده برج ها را طی می کرد. به دلیل شرایط خاص منطقه 22، گروه های بازدیدکننده ممکن بود در ساعات بسیار پراکنده ای از روز به عرفان مراجعه کنند که همین باعث شد برای آسایش و رفاه حال مراجعین، دفتر فروش و اطلاع رسانی ساعت کاری خود را از 7 صبح الی 11 شب تنظیم کند. در همان روزها یکی از بچه های فروش از سختی کار و هیجان ناشی از نزدیک شدن به رکورد فروش در یک روز در پروژه از حال رفت و با آمدن ماشین های اورژانس آن روز تبدیل به یکی از شلوغ ترین و در عین حال به یادماندنی ترین روزهای فعالیت ما در پروژه شد! روزی که توانستیم 80 قرارداد فروش را از طریق یک کار گروهی بی نقص در یک روز منعقد کنیم."


نتیجه تعریف کمپین های بازاریابی مناسب و تعریف درست بازار مخاطب و تبلیغات موثر در این بازار، سبب شد تا بتوانیم در این پروژه رکورد تعداد بازدید از پروژه در طول فعالیت دوان را بشکنیم. قیمتگذاری و افزایش قیمت های پلکانی و منطبق با شرایط بازار سبب افزایش رضایت خاطر مشتریان در پروژه از سویی و رونق پروژه از سوی دیگر شد. نگرانی های اولیه تیم ما در مدیریت اسناد و قراردادها به خوبی مدیریت شد و مواردی همچون دریافت 30 هزار فقره چک از خریداران محترم همگی از طریق سیستم مدیریتی بسیار دقیق و کارآمد سازماندهی شد.


عرفان از جمله تجارب بسیار شیرین شرکت دوان در مدیریت فروش و بازاریابی یک پروژه محسوب می شود و تنها افسوس ما در این پروژه عدم موفقیت ما در قانع ساختن کارفرما برای عملیاتی کردن موضوع مدیریت اموال (property management) در برج های عرفان بود.

ما معتقدیم که فروش تنها آغاز یک رابطه طولانی مدت با مشتریان است و رسالت اصلی سازندگان و سرمایه گذاران در صنعت املاک و مستغلات درست از زمانی آغاز می شود که آخرین واحد در یک برج به فروش رفته باشد!

 

 

 

 

 

 

بام نیایش (تهران)

تلاش های شبانه روزی تیم فروش باعث شد تا دوان نخستین پروژه خود در منظقه 5 را سرآغازی برای موفقیت هایی متفاوت بداند.


پروژه بام نیایش متعلق به گروه ساختمانی بام، یکی از سازندگان خوشنام و موفق در صنعت ساختمان ایران می باشد. زمان آغاز همکاری دوان ایرانیان در این پروژه، در سال 1390، از آغاز فعالیت های حرفه ای این گروه هنوز زمان زیادی نمی گذشت و به چند پروژه مسکونی در منطقه 1 تهران محدود می شد. طراح و آرشیتکت تمامی پروژه های متعلق به گروه بام فرزاد دلیری، یکی از معماران مطرح و بنام در تهران است که در آنها سال ها به عنوان نامی بسیار محبوب خصوصا در منطقه 1 تهران شناخته می شد.


پروژه بام نیایش با طراحی فرزاد دلیری در منطقه 5 شهرداری (در محدوده غربی تهران)، خیابان شاهین شمالی، توسط گروه بام تعریف شده بود. از آنجایی که این پروژه به دلیل موقعیت قرارگیری آن از نظر کارفرما قابلیت تعریف به صورت پروژه ای پریمیوم را نداشت، در مراحل پایانی ساخت به صورت فروش یکجا به گروه سرمایه گذاری بیمه ایران واگذار شد. به دلیل ویژگی های بسیار مثبت پروژه در ساخت و طراحی، مدیران این گروه امر فروش را امری بسیار سهل قلمداد کرده و برنامه فروش خود را بر مبنای آگهی فروش در روزنامه طراحی کردند که متأسفانه با استقبال مواجه نشد. (ذکر این نکته ضروری است، که متأسفانه در بسیاری از پروژه های ساختمانی، مالکین و یا سرمایه گذاران امر فروش را، به دلیل ویژگی های مثبت محصول، بسیار ساده قلمداد کرده و فلسفه فروش را بر مبنای "نیاز مشتری به فروشنده" می پندارند. در حالیکه در جهان امروز، رقابت بر سر فروش به موقع و کارآمد "محصولات بی عیب" است و "خوب بودن" در بازار امری "لازم" است نه یک ویژگی رقابتی!) پس از مواجهه با عدم استقبال فروش پروژه، شرکت سرمایه گذاری مسکن از مشاوران فروش برای همکاری دعوت کرد و شرکت ما توانست با بیان کردن برنامه های پیشنهادی بازاریابی و فروش همکاری به عنوان کارگزار انحصاری فروش در این پروژه شروع به فعالیت کند.


درباره بام نیایش

پروژه بام نیایش با طراحی مهندس فرزاد دلیری، با متراژ زیر بنای پروژه 11300 متر مربع و زیربنای مفید مسکونی 6761 مترمربع می باشد. این برج دارای 12 طبقه شامل 9 طبقه مسکونی (64 واحد مسکونی)، 3 طبقه پارکینگ و 1 طبقه انباری بوده و دارای امکانات استخر، سونا خشک و بخار، جکوزی، سالن ورزشی و لابی با مساحت 150 متر مربع مجهز به مبلمان می باشد. این پروژه در مدت زمان 18 ماه ساخته و تکمیل شده است.


فعالیت های دوان ایرانیان در پروژه بام نیایش

در آن زمان مدیران دوان ایرانیان برنامه ها و ایده های خود راجع به "پریمیوم سازی در صنعت ساختمان" را در محافل علمی بسیاری مطرح کرده بودند و پروژه بام نیایش را فرصتی مغتنم برای عملیاتی کردن این برنامه ها دانستند. بعد از شروع به فعالیت در پروژه بام نیایش، همچون تمام پروژه ها، تحقیقات بازار اولین گام عملیاتی ما بود. عدم تناسب هویت پریمیوم و لوکس آن با جایگاه جغرافیایی بنا، مهمترین چالش این پروژه محسوب می شد. پس از تحقیقات بازار متوجه شدیم قیمتگذاری نزدیک به میانگین پروژه های متوسط منطقه در این پروژه یکی از دلایل عدم جذب مخاطبین خاص خارج از منطقه به پروژه بوده و از سوی دیگر سابقه درخشان گروه بام و نام پر آوازه معمار این پروژه باعث شده بود تا خریداران بالقوه محدوده غرب تهران با در نظر گرفتن بودجه خود، تمایلی به خرید و حتی کسب اطلاعات از پروژه نشان ندهند. شرکت دوان استراتژی خود در پروژه بام نیایش را مخاطب قرار دادن "گروه هدف خارج از منطقه 5 برای خرید در منطقه 5" تعیین کرد. به صورت دقیق تر مخاطب پروژه برای ما کسانی بودند که در مناطقی با متوسط قیمت بالاتر مسکن اجاره نشین هستند، در آپارتمان ها و برج های مسکونی دارای امکانات زندگی کرده و مفهوم ساختمان هایی که دارای امکانات رفاهی هستند را درک می کنند. با امکانات و فضاهای رفاهی همچون باشگاه ورزشی و استخر و سونا در ساختمان، با همین دیدگاه پیشنهاد ما ساخت و تجهیز لابی با شکوه، بهره گیری از مدیرساختمان باتجربه و حرفه ای و تجهیز واحد نمونه لوکس در طبقه اول برج بود. این امکانات به همراه کیفیت ساخت و نقشه های معماری، پروژه بام نیایش را تبدیل به یکی از پروژه های بی نظیر در منطقه 5 تهران کرد که بعد از 8 سال همچنان در رده 5 پروژه برتر این منطقه محسوب می شود.


برنامه های فروش تیم دوان در این پروژه همراه با یک برنامه پرریسک تعیین سقف فروش بود. ما بعد از 10 روز فعالیت در پروژه توانستیم 10 درصد واحدهای بام نیایش را به فروش برسانیم. بعد از این مدت زمان کوتاه، برنامه ما تعیین سقف فروش ده درصد پروژه به ازای هر ده روز فعالیت در پروژه بود. ما تصمیم گرفتیم بعد از 20 روز ، 20 درصد پروژه؛ بعد از 30 روز، 30 درصد پروژه و پس از 100 روز صد، 100 درصد پروژه را به فروش برسانیم. این تصمیم گیری از شناخت درست مخاطب و بازار، استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مطمئن و تیم فروش حرفه ای نشأت می گرفت. بعد از فروش 10 درصد از پروژه، اولین کمپین تبلیغاتی پروژه در روزنامه با مضمون "سرعت فروش واحدهای مسکونی بام نیایش" اجرایی شد و اعتقاد راسخ تیم بازاریابی و فروش منجر به فروش 100 درصدی واحدهای پروژه بام نیایش در مدت زمان 92 روز شد. برنامه عملیات روانی مکمل کمپین تبلیغاتی این پروژه بود که منجر به ایجاد صف متقاضیان خرید می شد. برنامه دفتر اطلاع رسانی و فروش، بسیار محدود و تنها در ساعت های خاصی میزبان مشتریان بود. گاهی همین موضوع منجر به ایجاد صفی بسیار پر ازدحام از خریداران می شد. در یکی از روزهای فروش دفتر اطلاع رسانی ساعت کاری خود را از ساعت 6 عصر به تعداد شش مرتبه به صورت یک ساعت تمدید کرد و در همان روز از تعداد نفرات بسیاری رزرو خرید گرفت. مخاطبان ما گروه بندی شده و در گروه های خاصی جلسات معرفی پروژه صورت می گرفت. انتخاب بازار هدف بسیار موفق بود و قشرهای مختلفی از مناطق شمالی تهران برای خرید به بام نیایش مراجعه می کردند تا بتوانند در ساختمانی مجهز، با دسترسی خوب و با مدیریت فوق العاده؛ "خانه دار" شوند.


پروژه بام نیایش اولین پروژه ای است که ایده های دوان در خصوص مدیریت بهره برداری یک برج مسکونی عملیاتی در آن اجرایی شد و پیش از ساکن شدن مستأجران و مالکان، مدیر ساختمان در آن مستقر شد. هنوز بام نیایش پروژه ای پرطرفدار در منطقه محسوب می شود و نقل و انتقالات فروش در آن به سادگی انجام می پذیرد.

 

 

 

 

برج مسکونی ساحلی ستاره خزر (نوشهر)

مجتمع زیبای ستاره خزر در 17 کیلومتری شهر نوشهر واقع گردیده است که از طریق دو جاده چالوس و هراز قابل دسترسی است. پروژه ستاره خزر در زمینی به مساحت 13000 مترمربع احداث شده است و در 6 ساختمان 6 طبقه با مجموع 108 واحد مسکونی با متراژهای 80 و 110 مترمربع طراحی شده است. آپارتمان های این مجتمع مسکونی در 3 تیپ A,B,C طراحی گردیده است.

 

سایر اطلاعات پروژه:

- مسیر مخصوص دوچرخه سواری و پیاده روی

- رستوران ویژه ساکنین

- استخر و سونا و جکوزی

- فضای تجاری جهت تامین نیازهای روزانه

- چشم انداز بی نظیر و دسترسی آسان به جنگل و دریا

- امکان اعطای تسهیلات و اعتبار مالی جهت خرید از ستاره خزر

 

مشخصات فنی و ظاهری:

- اسکلت ساختمان: فلزی

- نمای ساختمان: کنیتکس

- دیوار های واحدها: کاغذ دیواری خارجی و یا رنگ multi color

- کف واحدها: سرامیک یا پارکت

- کابینت آشپزخانه: چوبی M.D.F

- پنجره ها: P.V.C یا آلومینیوم رنگی با شیشه دو جداره

- سیستم حرارتی و برودتی: اسپیلیت یونیت

- سیستم امنیتی: دوربین های مدار بسته

- سیستم آب رسانی شهری، برق، گاز شهری، آنتن مرکزی، اینترنت

شرکت دوان ایرانیان کارگزاری انحصاری بازاریابی و فروش این پروژه را در سال 1389 به مدت 18 ماه، به عهده گرفته است.

 

 

مجتمع مسکونی بام چالوس

پس از تجربه موفق همکاری با شرکت سرمایه گذاری مسکن در پروژه دراک شیراز، شرکت سرمایه گذاری مسکن برای همکاری در دو پروژه در حال ساخت پرستوی بابلسر و بام چالوس از دوان ایرانیان دعوت به عمل آورد. شرکت دوان ایرانیان در سال 1389 مشاور بازاریابی و فروش پروژه بام چالوس بوده است.


درباره بام چالوس:

بام چالوس در بهترین موقیعت مکانی و در شاهراه آزادراه تهران – شمال در زمینی به وسعت 55000 متر مربع در مرتفع ترین محدوده قانونی شهر چالوس در 4 بلوک 18 طبقه با تنوع متراژی بسیار بالا قرار دارد. از جمله امکانات رفاهی این مجموعه مسکونی استخر، سونا، جکوزی، زمین بسکتبال، بدمینتون و تنیس را می توان نام برد. شهر چالوس یکی ازبزرگترین شهر های ساحلی استان مازندران می باشد که کمترین فاصله با پایتخت ایران، تهران (با فاصله تقریبی 185 کیلومتر) را داراست. استقرار واحدها به صورت شمالی- جنوبی امکان ایجاد چشم انداز جنگل و دریا را برای ساکنین این واحدها میسر نموده است.


فعالیت دوان ایرانیان در پروژه بام چالوس:

یکی از اصلی ترین چالش های ما در پروژه بام چالوس با توجه به شرایط بحرانی بازار مسکن در آن دهه؛ توجیه کردن کارفرما نسبت به هزینه های بازاریابی و تبلیغات بود. پس از انجام تحقیقات بازار وسیع و دقیق، دفتر فروش و واحد نمونه بسیار چشم نوازی در بام چالوس طراحی و آماده شد. برگزاری جلسات متعدد با کارفرما و به اشتراک گذاری دائم فرآیند پیشرفت باعث چابکی بیشتر پروژه شده و انعطاف پذیری هر چه بیشتر کارفرما به سهولت پیشرفت پروژه کمک می کرد. دو دسته نیروی فروش متشکل از اعضای تیم دوان با تسلط کامل بر دانش مهندسی بازاریابی و فروش و افراد بومی که انتقال دهنده فرهنگ و سبک زندگی مردمان چالوس بودند در دفتر فنی مستقر شدند. دوان ایرانیان برای نخستین بار با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا قادر بود تا فرم های دریافتی از خریداران را در چالوس ذخیره و همزمان در دفتر تهران به عنوان پایه ای برای برنامه ریزی های استراتژیک فروش مورد بررسی قرار داده و پیگیری های لازم از خریداران بالقوه و بازدیدکنندگان را انجام دهد.


پس از فاز بندی پروژه، کمپین های بازاریابی مناسب با آن تعریف شد و برای نخستین بار در ایران امکان تعریف اقساط به منظور پرداخت بهای ملک در حجم انبوه انجام گرفت. دوان ایرانیان با استراتژی هوشمندانه فروش خود موفق شد تا در هر فاز به 100 درصد هدف فروش نائل شود. از جمله اقدامات ما در بحث بازاریابی طراحی لوگویی الهام گرفته از سه عنصر خورشید، دریا و جنگل بود که می توانست القا کننده حس بیننده از بام چالوس به چشم انداز اطراف پروژه باشد.  طراحی کاتالوگ زیبای بام چالوس با صفحات مجزا که امکان استفاده از صفحات پشتی هر برگه به صورت تابلویی زیبا وجود داشت نیز از جمله یادگاری های بام چالوس برای شرکت دوان است.

 

 

 

 

مجتمع مسکونی پرستوی بابلسر

پرستوی بابلسر مدیریت بُعد مسافت در کار گروهی را به دوان آموخت.

 

پس از تجربه موفق همکاری با شرکت سرمایه گذاری مسکن در پروژه دراک شیراز، شرکت سرمایه گذاری مسکن برای همکاری در دو پروژه در حال ساخت پرستوی بابلسر و بام چالوس از دوان ایرانیان دعوت به عمل آورد. شرکت دوان ایرانیان همکاری خود در پروژه مسکونی پرستوی بابلسر را در سال 1389 آغاز کرده و به مدت 1 سال مشاور بازاریابی و فروش این پروژه بوده است.

 

درباره پرستوی بابلسر:

مجموعه مسکونی پرستوی بابلسر یکی از پروژه های کم نظیر شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال است که در خیابان نخست وزیری واقع شده و نزدیک ترین پروژه به ساحل دریای خزر می باشد. این پروژه در زمینی به مساحت 12495و زیر بنای 32000 متر مربع احداث شده و 5 ساختمان 8 طبقه و مجموع 190 واحد مسکونی 1،2،3 خوابه را شامل می شود.
چشم انداز شمالی همه واحدها رو به دریای خزر و جنوبی آن ها، شالیزار و شهر بابلسر می باشد و نحوه جانمایی ساختمان ها و ترکیب آنها با یکدیگر به گونه ای طراحی شده که مانعی برای دید به دریا و مزارع سرسبز به وجود نمی آید. طراحی واحدها بسیار اصولی و استاندارد و طبق اقلیم شمال کشور صورت گرفته است.


چالش دوان ایرانیان در بدو ورود:

در اثر سیاستگذاری های دولت در بازار مسکن، در این بازه این صنعت با رکود بسیار شدیدی مواجه بوده و قیمت ها به شدت افت پیدا کرده بود. از طرف دیگر به دلیل سیاست های شرکت سرمایه گذاری در ساخت که کیفیت را همواره در رأس کار خود قرار می دهد، هزینه های تمام شده پروژه پرستو بابلسر نسبت به قیمت های قابل فروش نزدیک به ذهنیت خریداران بسیار بالا بود.
بنابراین اصلی ترین چالش در طراحی کمپین و تعیین استراتژی های فروش و قیمتگذاری را می توان فاصله بسیار زیاد محدوده قیمتگذاری با ذهنیت خریداران دانست.


عملکرد دوان در پروژه پرستوی بابلسر:

اولین اقدام تیم مارکتینگ دوان در این پروژه شناسایی بازار هدف و یا مخاطبین بالقوه این پروژه بود تا از این طریق بتواند کمپین های تبلیغاتی موثرتری را تعریف و اجرایی کند. با توجه به شرایط بازار مسکن، یکی از بهترین گروه های مخاطب برای خرید از پرستوی بابلسر کسانی بودند که امتیاز وام مسکن داشته و در صدد سرمایه گذاری در بازار مسکن بودند. بنابراین، ایده نوآورانه اعتماد سازی در مخاطب از طریق اطلاع رسانی در بانک های مسکن مطرح شد و با توجه به جایگاه شرکت سرمایه گذاری مسکن، ورود به این پروژه به عنوان راهکاری برای ایجاد حس امنیت در سرمایه گذاری مطرح شد.
تیم دوان با ورود به پروژه، استراتژی واگذاری واحدهای مسکونی را تغییر داد. تا پیش از این طبق روند متداول واگذاری پروژه های ساختمانی، ابتدا بلوک های آماده به تحویل در اولویت واگذاری قرار گرفته و بلوک های با ویژگی های کمتر محبوب (به عنوان مثال بلوک هایی که چشم انداز مستقیم به دریا ندارند) و بلوک های با پیشرفت فیزیکی کمتر در انتهای برنامه فروش قرار گرفته بودند. دوان نخستین برنامه فروش خود را در بلوک 3 این مجموعه تعریف کرد، یعنی ساختمانی که ضعیف ترین دید به دریا را داشت و قاعدتاً باید به عنوان آخرین بسته فروش عرضه می شد.
از سوی دیگر، قیمت های عرضه از طریق تعریف شرایط پرداخت مناسب توانست در ذهن مخاطبین خاص این پروژه تعدیل شود. به عنوان مثال، طبق استراتژی های تعریف شده در قیمتگذاری و شرایط پرداخت، وام مسکن در بخش پرداخت نقدی متقاضیان قرار گرفته و همین امر سبب تسهیل در پرداخت می شد. از دیگر ویژگی های این شرایط پرداخت می توان به جایزه خوش حسابی اشاره کرد که شامل پرداخت سود بانکی به خریدارانی بود که اقساط خود را پیش از موعد تسویه می کردند.


از آنجایی تیم دوان مجبور به محدود کردن گروه مخاطب پروژه در آن زمان بود، بنابراین به صورت هوشمندانه تصمیم گرفت تا فعالیت های بازاریابی خود را نیز به صورت متمرکز و با حجم تبلیغات پایین پیش ببرد. نخستین گام در این مرحله همانطور که پیش تر نیز ذکر شد، شناسایی گروه مخاطب بوده است. علاوه بر تقسیم بندی عملکردی بازار، در این مرحله تیم دوان اقدام به شناسایی گروه هایی کرد که علاقه مند به داشتن مسکن دوم در شهر بابلسر بودند. به لحاظ اجتماعی، هر یک از شهرهای شمال کشور را می توان مقصد مورد علاقه گروه های خاصی از شهرهای متفاوت به منظور سرمایه گذاری دانست. از سوی دیگر آیتم بعدی که در تقسیم بندی گروه مخاطب باید در نظر گرفته می شد، داشتن مسکن دوم در یک پروژه آپارتمانی بود که این موضوع خود سبب تفکیک مخاطبان به گروه علاقه مند به خرید ویلا و گروه علاقه مند به خرید واحد در آپارتمان می شد. دسته بندی ما شامل قشر خاصی از شهرهای مشهد، اراک، یزد و دیگر شهرها بود که بالاترین درصد فروش نیز به مخاطبینی از این شهرها اختصاص یافت.


با آغاز فروش واحدهای بلوک 3، عدم رونق پروژه و رکود آن شکسته شد و همین موضوع سبب شد با وجود عدم تعریف تبلیغات محیطی با حجم گسترده، تنها با تبلیغات متمرکز، اخبار دهان به دهان و معرفی پروژه از طریق خریداران به دوستان و آشنایان؛ افرادی از خود شهر بابلسر و شهرهای دیگر استان مازندران همچون ساری نیز برای خرید مشتاق شوند. بدین ترتیب و با عملکرد هوشمندانه و مرحله ای تیم دوان، پروژه پرستوی بابلسر منجر شد تا تعداد زیادی از افرادی که قادر به خرید مسکن در تهران و یا سایر شهرهای بزرگ نبودند، موفق به خرید خانه در این پروژه شوند.


از جمله اقدامات بازاریابی تیم دوان در پرستوی بابلسر:

طراحی و نصب علائم و تابلوهای خلاقانه راهنمایی به سمت پروژه، تعیین مسیر بازدید، آماده سازی واحدهای نمونه، ایجاد دفتر فروش در تهران و بابلسر، حضور در نمایشگاه ها و فستیوال ها و انجام مذاکره های حضوری با مخاطبین بالقوه از جمله بخش های برنامه بازاریابی این پروژه به منظور ایجاد آمادگی در بازار بود. تعریف تور مجازی برای این پروژه در آن زمان از جمله اقدامات خلاقانه و نوین محسوب می شد که از طریق آن مخاطبین قادر به آشنایی با بخش های مختلف پروژه بدون نیاز به مراجعه به بابلسر بودند. از آنجایی که در آن زمان شبکه های آنلاین رواج امروز را نداشتند، این تور مجازی از طریق cd برای مخاطبین بالقوه ارسال می شد.


پرستوی بابلسر از جمله افتخارات دوان ایرانیان در پروژه های بازاریابی و فروش محسوب می شود. این پروژه دارای رونق بسیار زیادی است، مدیریت ساختمان در آن به خوبی و به صورت حرفه ای انجام می شود و همواره از آن به عنوان پروژه ای موفق در بازار یاد می شود.

 

 

 

 

 

مجتمع تجاری زیتون (اهواز)

 

پروژه زیتون اهواز نخستین پروژه بازاریابی و فروش شرکت دوان ایرانیان در زمینه املاک تجاری است. همکاری شرکت دوان ایرانیان با این پروژه یک سال پس از پایان ساخت مجتمع آغاز شد و شرکت دوان ایرانیان پس از عقد قرارداد، به عنوان نخستین گام عملکردی خود در این پروژه، اقدام به تحقیقات جامع و کاملی از بازار تجاری شهر اهواز کرد که مطالعه وضعیت شهر از حیث اجتماعی- اقتصادی، مسیرهای تردد شهری، انواع مالکیت، بازه قیمتی در مناطق گوناگون شهر، راسته های تجاری، آداب و رسوم و فرهنگ مردمان شهر و بررسی سبک زندگی افراد از جمله سرفصل های این مطالعات محسوب می شد.

پروژه زیتون اهواز، واقع در خیابان زیتون کارمندی اهواز یکی از مناطق اعیان‌نشین این شهر واقع شده است که در زمان آغاز به فعالیت شرکت دوان در سال 1388 منطقه ای در حال توسعه محسوب می شد. با این حال، نتایج حاصل از مطالعات میدانی تیم متخصص دوان، حاکی از وجود پتانسیل بسیار خوب رشد برای این منطقه بوده و از همین رو این موضوع در راستای کسب موفقیت بازاریابی و فروش پروژه به کار گرفته شد. مجتمع تجاری زیتون با 143 واحد تجاری در 6 طبقه توسط شرکت کارنیک سازه، کارفرمای با تجربه در زمینه ساخت املاک مسکونی و تجاری ساخته شده است. با این حال در زمان آغاز به فعالیت فروش علیرغم پتانسیل‌های بالقوه در آن، با چالش‌های بسیار جدی نیز مواجه بود.

 

دوان ایرانیان موفق شد با تحلیل درست فضای شهری، الگوی توسعه آن را پیش بینی و این پتانسیل رشد را در قیمت گذاری لحاظ کند. روش های گوناگون قیمت گذاری انجام و پس از دریافت بازخورد های کارفرما و مشتریان بالقوه، بهترین روش قیمت گذاری انتخاب شد. اولین هدف شرکت دوان ایرانیان در این پروژه با توجه به شرایط و ویژگی‌های آن، بازاریابی غیرمستقیم بود.

چطور می توان بدون استفاده از ابزارهای تبلیغاتی رایج، پروژه ساختمانی را به بهترین نحو به جامعه مخاطبین معرفی کرد؟

 

 به دلیل مقاربت مقطع زمانی ورود شرکت دوان ایرانیان به این پروژه با نوروز، ایده برگزاری جشنواره نوروزی در مجتمع تجاری افتتاح نشده زیتون ارائه شد. پس از اخذ تمامی مجوزهای لازم جهت برگزاری جشنواره نوروزی، از برخی از مسئولین شهری جهت افتتاحیه دعوت به عمل آمد و در واقعیت افتتاحیه جشنواره نوروزی با افتتاح مجتمع تجاری زیتون متقارن گردید. برگزاری جشنواره های داخلی و متناسب با سطح پروژه و مخاطبین آن، دعوت از برخی از مسئولین شهری جهت افتتاحیه و ایجاد حال و هوای افتتاحیه، اهدای بن‌های تخفیف به برخی از مسئولین و مردم، انجام قرعه کشی و ... برخی از اقدامات مؤثر در استقبال مردم از این جشنواره بوده است.

 

اقدامات تأثیرگذار شرکت دوان ایرانیان در پروژه تجاری زیتون اهواز:

    -  طراحی لوگو برای مجتمع تجاری

    -  برگزاری جشنواره نوروزی 12 روزه و جذب صاحبان کسب ‌و کار نامی شهر اهواز

    -  طراحی و استقرار دفتر مدرن و به روز فروش در مجتمع تجاری در زمان جشنواره نوروزی

    -  عکسبرداری و فیلمبرداری از استقبال مردمی جهت استفاده در مستندسازی و اعتمادسازی هرچه بیشتر به پروژه

    -  تبلیغات محیطی ارزان و تأثیرگذار در زمان برگزاری جشنواره نوروزی

    -  نشان دادن کارایی عملکردهای نوین مرکز خرید هم به صاحبان کسب و کار و هم به عموم مردم

    -  شناسایی مشتریان بالقوه پروژه

 

با روانه شدن سیل جمعیت به مجتمع، رفته رفته کاسبان بیرونی و کاسبانی که با هوشمندی جهت نمایشگاه انتخاب شده بودند با دفتر فروش ارتباط برقرار کرده و قفل فروش این مجتمع شکسته شد و درنهایت نیز تجربه ای برای واگذاری، تبلیغات و تحقیقات بازاریابی چریکی و استراتژی بازاریابی هدفمند در مرکز تجاری در سال های اولیه شرکت دوان ایرانیان رقم خورد.

 

نهایتاً با وجود عدم تعهد کارفرما به قرارداد منعقدشده، شرکت دوان ایرانیان تماماً به قرارداد خود عمل نمود و این پروژه را با موفقیت به اتمام رساند و آن را به یکی از موفق‌ترین و بهترین پروژه‌های آن منطقه از نظر پویایی و سودآوری تبدیل نمود که قطعاً ذکاوت و هوشمندی تیم متخصص شرکت دوان ایرانیان از عوامل اساسی و مؤثر در این موفقیت بوده است.