Developed in conjunction with Joomla extensions.

اخبار

کارفرمایان

...

راهکارهای ما

  • مهندسی بازاریابی و فروش Open or Close

    از آن جایی که مهندسی بازاریابی و فروش ، مقوله ای نو در صنعت ساختمان به شمار می رود، در حال حاضر بسیاری از فعالان صنعت ساختمان با فرآیند و فعالیت هایی که در آن صورت می پذیرد آشنائی کافی ندارند. آنچه مهندسی بازاریابی و فروش را از فعالیت های سنتی بازاریابی و فروش جدا می نماید، تفکر استراتژیک و بلند مدتی است که در پس فرآیند نهفته است و آن را به صورت یک فرآیند یکپارچه و منسجم شکل داده است. در واقع فروش یکی از عوامل زیر مجموعه بازاریابی است به عبارتی فروش انتهایی ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است، ولی در عین حال شروع یک رابطه صادقانه و بلند مدت با مشتریان است، از جمله خدمات بسیار مهمی که شرکت دوان به کارفرمایان ارائه می نماید. اجرای بندهای فعالیت مهندسی بازاریابی و فروش و ارائه مشاوره فني- مهندسي در اين فرآيند می باشد.

     

  • مطالعات فرصت Open or Close

    مطالعات فرصت یا Opportunity Studies به مطالعاتي اطلاق مي گردد كه به دنبال شناسايي سريع وارزان حقايق برجسته بازار در يك فرصت سرمايه ­گذاري مي باشد. حال حاضر باتوجه به تغيير رفتار مصرف ­كننده در كشور و تغییر شرایط بازار، مخاطرات زيادي متوجه پروژه ­هايی است که بدون انجام مطالعات تخصصی اقدام به شروع سرمایه گذاری می نمایند. شركت دوان ايرانيان جهت انجام مطالعات فرصت تلاش مي نمايد ضمن ارائه تصوير روشني از بازار به سرمايه ­گذار با دوري از هر گونه متورم­ سازي درآمدها و انطباق ميزان در آمدها با واقعيت ­هاي موجود دربازار و همچنین تعريف هزينه ­هاي منطقي جهت اجرا به تحليل اقتصادي گزينه ­هاي خلق شده بپردازد.

  • تحقیقات بازار Open or Close

    تحقیقات بازار به تلاشی برنامه ­ریزی شده به منظور جمع ­آوری اطلاعات از بازار و مشتریان گروه هدف گفته می­ شود. تحقیقات بازار بخش بسیار حائز اهمیتی از تدوین استراتژی­ های تجاری است. این تحقیق عاملی اساسی در بهبود جایگاه رقابتی در میان رقبا است زیرا اطلاعات مهمی را گردآوری می کند که نیازهای بازار را تحلیل و شناسایی کرده، گستردگی بازار را مشخص کرده و وضعیت رقابتی را تعیین کند و از همین طریق می­ تواند جایگاه خود را در این رقابت مشخص کند.

موسسین

ماکان عیدی پور
رئیس هیت مدیره
بشیر انیسی
مدیر عامل و عضو هیت مدیره

سخن مدیرعامل

 فلسفه کاری ما ساده است: هیچ گاه کاری که به آن اعتقاد نداری را انجام نده! هرکاری را با چنان شور و اشتیاقی انجام بده که انگار اولین وظیفه شغلی توست و با چنان دقتی پیگیری کن که انگار این آخرین است!

رونق مسکن وابسته به کاهش قیمت زمین است.

حدود چند سالی می شود که یکی از حوزه های سود آور کشور از معضل رکود رنج می برد و تا کنون هیچ راهکاری نتوانسته برای برون رفت از این وضعیت اقدام مثبتی داشته باشد.
خروج بازار مسکن از رکود افزایش قیمت ها در این بازار را به دنبال خواهد داشت چرا که خروج از رکود از طریق تزریق منابع مالی به این بازار و نیز ساخت و سازهای جدید تحقق می یابد و این عوامل جهش قیمتی در این بخش را در پی خواهند داشت.
ناصر رزق خواه کارشناس با بیان اینکه افزایش قیمت ها در بازار مسکن دور از انتظار نیست، گفت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، نوسانات نرخ ارز و نیز افزایش حقوق و دستمزدها در سال 96 شاهد جهش قیمت ها در بازار مسکن خواهیم بود.
وی در ادامه به مسئله رکود در این بازار اشاره و عنوان کرد: تا زمانی که قیمت زمین کاهش نیابد، نمی توان شاهد رونق در این بازار بود، به همین منظور مسئولان ذی ربط باید در وهله نخست تدابیری برای قیمت زمین و مسائل مربوط به این بخش اتخاذ نمایند.
رزق خواه از پروژه مسکن مهر به عنوان یکی از اصلی ترین معضلات رکود بازار مسکن یاد کرد و افزود: در گذشته بخش اعظمی از سرمایه های کشور بدین طریق به هدر رفت و این طرح ممکن است آینده ای شبیه به حلبی آبادها داشته باشد و علاوه بر این موضوع، بروکراسی خاص بانک ها و نیز مغایرت ساخت برخی از ساختمان ها با مقررات ملی ساختمان بر تشدید این معضل دامن می زند.
این کارشناس مسکن در خصوص علت رکود در بازار مسکن عنوان کرد: با وجود اینکه علت اصلی رکود بازر مسکن را پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا عنوان کرده اند اما در حال حاضر مهم ترین عامل آن کاهش قدرت خرید مردم بوده که بدین طریق نمود پیدا کرده و خود را نشان می دهد.
به گفته رزق خواه شرایط فعلی بازار مسکن ناشی از حباب قیمت ها طی چند سال اخیر و عدم افزایش درآمد قشر متوسط بوده است و انباشت عرضه در مقابل تقاضا وجود نداشته چون تقاضا برای آپارتمان های لوکس وجود دارد.
وی تنها راهکار خروج بازار مسکن از شرایط فعلی را مجتمع سازی دانست و افزود: نهادهای مربوطه از جمله شهرداری ها باید از طریق سهولت در صدور جواز زمینه را برای تحقق این امر فراهم آورند تا بدین طریق و به مرور زمان، مشکلات مربوط به این بازار پربازده مرتفع شود.
این کارشناس مسکن در پایان تصریح کرد: هم اکنون بیش از 10 درصد از نیروهای متخصص از نبود شغل کافی رنج می برند و دولت و مسئولان می بایستی شرایط را جهت سازندگی و ایجاد زیرساخت های لازم برای بهبود فضای کسب و کار در این بخش فراهم آورد.


تزریق منابع مالی تنها راهکار نجات بازار مسکن

در همین راستا احمدرضا سرحدی کارشناس مسکن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در سال آتی شاهد افزایش قیمت در بازار مسکن خواهیم بود، اظهار داشت: مولفه هایی از جمله نرخ تورم، رکود، نوسانات نرخ ارز و دستمزدها از جمله عوامل موثر بر بازار مسکن هستند به همین منظور تا زمانی که شرایط بدین شکل باشد، شاهد افزایش قیمت مسکن در سال آینده خواهیم بود.
وی در ادامه مشکل اصلی رکود در بازار مسکن را غیر واقعی بودن قیمت ها دانست و بیان کرد: عدم تناسب عرضه و تقاضا طی سال های گذشته منجر به کاهش میزان معاملات در این بازار شده بود به همین منظور نجات این بازار جز از طریق تزریق منابع مالی امکان پذیر نیست.
سرحدی با بیان اینکه مسکن نماد اقتصادی هر کشوری است، افزود: سرمایه ها در کشور کم شده و در صورت وجود، به سرعت وارد بازارهای ثانوی می شوند به همین منظور بخش مسکن هم اکنون نیازمند جذب سرمایه گذاری بوده است تا بتوان بدین گونه در جهت رونق آن گام برداشت.
این کارشناس مسکن با بیان اینکه چشم انداز سال آینده روشن نیست، گفت: از آنجایی که بازار مسکن را متاثر از شرایط اقتصادی کشور است بنابراین در وهله نخست باید شاهد رونق اقتصادی در سطح کلان جامعه بود.
وی در پایان از وجود تحریم ها طی سال های اخیر و پروژه نیمه تمام مسکن مهر به عنوان دو دلیل بیرونی و درونی رکود در بازار مسکن یاد کرد و گفت: در مرحله بعدی مسئولان باید مشکلات مربوط به این عوامل را رفع نمایند تا بدین طریق شاهد رویدادهای خوبی در این حوزه باشیم.
منبع: اقتصاد آنلاین