Developed in conjunction with Joomla extensions.

اخبار

کارفرمایان

...

راهکارهای ما

  • مهندسی بازاریابی و فروش Open or Close

    از آن جایی که مهندسی بازاریابی و فروش ، مقوله ای نو در صنعت ساختمان به شمار می رود، در حال حاضر بسیاری از فعالان صنعت ساختمان با فرآیند و فعالیت هایی که در آن صورت می پذیرد آشنائی کافی ندارند. آنچه مهندسی بازاریابی و فروش را از فعالیت های سنتی بازاریابی و فروش جدا می نماید، تفکر استراتژیک و بلند مدتی است که در پس فرآیند نهفته است و آن را به صورت یک فرآیند یکپارچه و منسجم شکل داده است. در واقع فروش یکی از عوامل زیر مجموعه بازاریابی است به عبارتی فروش انتهایی ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است، ولی در عین حال شروع یک رابطه صادقانه و بلند مدت با مشتریان است، از جمله خدمات بسیار مهمی که شرکت دوان به کارفرمایان ارائه می نماید. اجرای بندهای فعالیت مهندسی بازاریابی و فروش و ارائه مشاوره فني- مهندسي در اين فرآيند می باشد.

     

  • مطالعات فرصت Open or Close

    مطالعات فرصت یا Opportunity Studies به مطالعاتي اطلاق مي گردد كه به دنبال شناسايي سريع وارزان حقايق برجسته بازار در يك فرصت سرمايه ­گذاري مي باشد. حال حاضر باتوجه به تغيير رفتار مصرف ­كننده در كشور و تغییر شرایط بازار، مخاطرات زيادي متوجه پروژه ­هايی است که بدون انجام مطالعات تخصصی اقدام به شروع سرمایه گذاری می نمایند. شركت دوان ايرانيان جهت انجام مطالعات فرصت تلاش مي نمايد ضمن ارائه تصوير روشني از بازار به سرمايه ­گذار با دوري از هر گونه متورم­ سازي درآمدها و انطباق ميزان در آمدها با واقعيت ­هاي موجود دربازار و همچنین تعريف هزينه ­هاي منطقي جهت اجرا به تحليل اقتصادي گزينه ­هاي خلق شده بپردازد.

  • تحقیقات بازار Open or Close

    تحقیقات بازار به تلاشی برنامه ­ریزی شده به منظور جمع ­آوری اطلاعات از بازار و مشتریان گروه هدف گفته می­ شود. تحقیقات بازار بخش بسیار حائز اهمیتی از تدوین استراتژی­ های تجاری است. این تحقیق عاملی اساسی در بهبود جایگاه رقابتی در میان رقبا است زیرا اطلاعات مهمی را گردآوری می کند که نیازهای بازار را تحلیل و شناسایی کرده، گستردگی بازار را مشخص کرده و وضعیت رقابتی را تعیین کند و از همین طریق می­ تواند جایگاه خود را در این رقابت مشخص کند.

موسسین

ماکان عیدی پور
رئیس هیت مدیره
بشیر انیسی
مدیر عامل و عضو هیت مدیره

سخن مدیرعامل

 فلسفه کاری ما ساده است: هیچ گاه کاری که به آن اعتقاد نداری را انجام نده! هرکاری را با چنان شور و اشتیاقی انجام بده که انگار اولین وظیفه شغلی توست و با چنان دقتی پیگیری کن که انگار این آخرین است!

امید به تولد بازاری جدید در بخش مسکن

بهمن ماه سال 1395 بود که دنیای اقتصاد، در تیتری با عنوان "ورود «دیپلمات‌ها» به بازار اجاره پایتخت" خبر از ورود متقاضیان جدید به بازار مسکن تهران داد . به گزارش دنیای اقتصاد پس از برجام و با توجه به افزایش سفرهای دیپلمات های خارجی (به خصوص اروپایی) به ایران و تهران، گروهی از این افراد به دنبال اجاره خانه در تهران بوده اند و بیشتر در مناطق 1 تا 3 دنبال آپارتمان های مبله و احیانا لوکس بوده اند.
این بازار جدید در اقتصاد مسکن را می توان زیر مجموعه اجزای « اقتصاد گردشگری » دانست. اقتصاد گردشگری تأثیرات مهمی روی اقتصاد ملی یک کشور خواهد داشت که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• بهبود تراز پرداخت ها از طریق ورود ارز (به خصوص ارزهای قوی مانند دلار و یورو)
• ایجاد اشتغال
• رونق هتلداری و ایجاد اشتغال در این بخش
• آشنایی خارجیان با پتانسیل های بالقوه اقتصادی کشور و امکان ایجاد انگیزه سرمایه گذاری
• افزایش تقاضا برای کالاهای داخلی

تراز پرداخت ها به تفاوت جریانات ارزی ورودی و خروجی به کشور گفته می شود که در صورت رونق صنعت گردشگری یا ورود توریست، تراز پرداخت ها تقویت خواهد شد، چرا که ارز وارد کشور شده است.
بزرگترین مزیت صنعت گردشگری این است که این صنعت در برخی از کشورهای با تمدن و تاریخی، نیاز به سرمایه گذاری بالایی ندارد، به عنوان مثال تخت جمشید در ایران و اهرام ثلاثه در مصر از گذشتگان برای مردم کشورشان به جا مانده اند و بازدید یک گردشگر از این بناها نیازمند سرمایه گذاری زیادی در زمان حال نیست.
ورود گردشگران در بازار مسکن نیز باعث تحولاتی می شود، به عنوان مثال ما در شهرهایی مانند اصفهان، تهران، شیراز و تبریز شاهد این بوده ایم که گردشگران علاوه بر اسکان در هتل، بنا به هر دلیلی (احساس راحتی بیشتر در خانه، تمایل به ارتباط با بیشتر با مردم، هزینه بالای هتل در صورت اقامت طولانی و ... ) تمایل به اجاره خانه یا آپارتمان نیز داشته اند.
به عنوان مثال در شهر تبریز با توجه به شرایط مناسب این شهر از لحاظ خدمات پزشکی هر ساله تعداد زیادی از مردم کشور جمهوری اذربایجان به این شهر سفر می کنند تا از خدمات پزشکی بهره ببرند، اکثر این افراد برای صرفه جویی در هزینه ها و با توجه به امکان طولانی شدن دوره درمان نمی توانند در هتل و یا حتی در مسافرخانه ساکن شوند از این رو ترجیح می دهند خانه ای را برای مدت فرضا یک ماه اجاره کنند.
در سال های اخیر و به خصوص ماه های اخیر تهران شاهد ورود دیپلمات ها و هیئت های مختلف اروپایی بوده است که برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی به تهران سفر کرده اند. شروع یک سرمایه گذاری و مراحل مطالعاتی پیشین آن ممکن است ماه ها به طول انجامد و نیازمند مهندسان و مشاوران زیادی برای امر مطالعه باشد ، اسکان این افراد در هتل یا مسافرخانه به دلیل طولانی شدن زمان ممکن است ، مناسب نباشد و یا هزینه های زیادی را بر طرف خارجی تحمیل کند از این رو گزینه دیگری که پیش روی این افراد قرار می گیرد اجاره یک خانه با امکانات مناسب می باشد .
اولین تاثیر اقتصادی این پدیده می تواند افزایش اجاره بهای خانه های با امکانات مناسب باشد که در صورت ادامه این روند خانه هایی با این شرایط شاهد نوعی رشد قیمت، چه از نظر قیمت و ارزش واحد مسکونی و چه از نظر اجاره بها، خواهند بود .
فایده دیگر این نوع معامله برای صاحب ملک و احیانا بنگاه دار، امکان اخذ اجاره بها به صورت ارز ( دلار ، یورو ) از طرف خارجی می باشد که این نیز، هم از منظر فردی برای صاحب ملک سود آور است و هم از منظر اقتصاد ملی باعث ارز اوری شده است.
اجاره آپارتمان و یا خانه به دیپلمات های خارجی می تواند ابزار درآمدی جدیدی برای متقاضیان سرمایه گذاری در بخش مسکن ایجاد کند و صاحبان خانه در مناطق مورد نظر این افراد را به آینده امیدوارتر کند.